Problem med att äta

Grabben99

Trådstartare
Ibland när jag äter har jag väldigt svårt att få i mig maten. När jag tänker på det känner jag en känsla i svalget som att jag ska kväljas och som blir starkare ju mer jag tänker på det. Dricker jag lite vatten precis innan jag äter en bit brukar det gå i men utan vatten kan jag få kväljningar väldigt lätt vilket är en väldigt obehaglig känsla som inte går över tills jag slutar tänka på det. Det har aldrig hänt att jag kräks och jag känner inte att någon magsyra kommer upp. Har haft detta så länge jag kan minnas men har haft problem i perioder med det. Någon som vet något om vad jag kan göra?
 
Ibland när jag äter har jag väldigt svårt att få i mig maten. När jag tänker på det känner jag en känsla i svalget som att jag ska kväljas och som blir starkare ju mer jag tänker på det. Dricker jag lite vatten precis innan jag äter en bit brukar det gå i men utan vatten kan jag få kväljningar väldigt lätt vilket är en väldigt obehaglig känsla som inte går över tills jag slutar tänka på det. Det har aldrig hänt att jag kräks och jag känner inte att någon magsyra kommer upp. Har haft detta så länge jag kan minnas men har haft problem i perioder med det. Någon som vet något om vad jag kan göra?
Jag tycker precis som du tidigare fått svar om du behöver kontakta vårdcentralen, de kan hjälpa dig med att undersöka svalget och om inget hittas där gå vidare med en kontakt som kan ge strategier hur man kan hantera problemet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej. Bara av att tänka på det aktiveras min kräkreflex och jag får kväljningar. Det har aldrig hänt att något kommer upp utan det är...
Svar
9
· Visningar
1 669
Senast: Grabben99
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 233
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 697
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 098
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp