Problem med bil/bilhandlare (långt)

Sv: Problem med bil/bilhandlare (långt)

KL

Enligt min far som är chef på ett stort bilföretag är det så att man alltid har 3 års garanti, enligt ARN. Det är dessutom upp till säljaren, i det här fallet bilhandlaren alltså, att bevisa att felet fanns sedan innan.

Jag antar att du menar att det är upp till säljaren att bevisa att felet INTE fanns sedan innan? Vi vill ju hävda att det gjorde det, de vill nog hävda tvärtom :)

I övrigt är det lite så som du skriver, som jag känner; "Ni sa att den funkade, den funkar inte - FIXA!"
 
Sv: Problem med bil/bilhandlare (långt)

Uppdatering! Efter en del turer fram och tillbaka, i vilka vi försökte vara sakliga samt låta det skina igenom att vi var fullt medvetna om gällande regelverk samt att vi hade rätten på vår sida, har bilfirman nu gått med på att ta på sig hela kostnaden för att fixa AC:n! (inkl undersökningskostnaden)

De hade inte använt sig av någon oberoende kontrollmänniska som grund för varudeklarationen, vilket det gick upp för dem att vi visste. De ville nog således inte riskera att det togs upp i ARN :D

Så, det lönade sig att vara påstridig!
 

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 845
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 922
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 354
Senast: Fille
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 376
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp