Problem med Elitbroddar!

_Runaway_

Trådstartare
Ja Elitbrodd är super! Dom håller i evigheter, MEN jag har ett problem med dom! Dom är jättesvåra att få av med vanlig broddnyckel! Dom är liksom avrundade i hörnen! Någon annan som också tycker det? Vad göra? Kan ju vara bra att få av broddarna nån gång... :angel: Pappa försökte med en kniptång eller vad han nu sa att den hette, och det gick, men jag har ingen sån för tillfället.

Sv: Problem med Elitbroddar!

Köp ett spärrskaft på t.ex. Biltema. Då slipper man byta grepp när man drar åt/skruvar ur osv. Det passar mkt bra på elitbrodden. Annars funkar ju en skiftnyckel...

10:ans blocknyckel eller 10:an 4-kantshylsa och spärrskaft.

Det var inte en polygrip eller rörtång din far använde???

Vanlig broddnyckel vad är det?

Tror att Biltema har hylsa för brodd (+ sprärrskaft) som ska passa Elitbrodd. Det tipsade i alla fall min hovis om... Jag har annars använt en skiftnyckel. Om de sitter riktigt ordentlig har jag använt en stor skiftnyckel för att lossa dom.

Jag har en hovkrats med broddnyckel som funkar fin fint med mina elitbroddar.
Går jätte snabbt och bra att skruva i dem!

Biltema har en hylsa som passar hästbrodd och ett spärrhandtag som man kan köpa till. Är billigt och superbra när broddarna slitits så man inte får ur dem - jag använder bara detta och det går supersnabbt att brodda och det är enkelt! Rekommenderas verkligen!

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 383
Senast: Enya
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
973
Senast: cewe
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Jeps
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks... 2
Svar
35
· Visningar
2 802

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner

Hästrelaterat

Tillbaka