Bukefalos 28 år!

problem med försäkringskassan....

tinissen

Trådstartare
vart vänder man sig för att göra en anmälan mot försäkringkassan?

för att förkorta historien en aning:

jag fick havandeskapspenning beviljad i våras( i feb), för april+maj.
har fortfarande inte fått den utbetalad av någon anledning som försäkringskassan inte kan svara på. de skyller på att de har skickat papper till min chef som inte kommit in, har väldigt bra kontakt med mina chefer och det har inte kommit några papper alls. försäkringskassan är kontaktad igen och de skickar papper igen SÄGER de men inga papper dyker upp adresser är kontrollerade och de stämmer. detta har upprepats 4 gånger nu.
och problemen slutar inte där utan föräldrapenningen strular,
när jag begär dagar så får jag inte de dagar jag begär utan handläggaren väljer själv ett helt annat antal dagar som är knappt hälten av vad jag begärt
även här har personlig kontakt hafts flertal gånger och de gör ändå tvärt emot vad som kommits överrens om.
dagarna finns så det handlar inte om att några dagar är slut utan det är bara rent strul.
det finns en gräns för hur mkt problem och fel man accepterar och orkar, den gränsen är nådd... var går man vidare??:confused:
 
Sv: problem med försäkringskassan....

Ta kontakt med chefen på det aktuella kontoret, hjälper inte det så JO kanske?
 
Sv: problem med försäkringskassan....

Hos JO eller JK efter lite googlande! Googla upp dom så står det vart och hur du anmäler!
 
Sv: problem med försäkringskassan....

jag fick havandeskapspenning beviljad i våras( i feb), för april+maj.
har fortfarande inte fått den utbetalad av någon anledning som försäkringskassan inte kan svara på. de skyller på att de har skickat papper till min chef som inte kommit in, har väldigt bra kontakt med mina chefer och det har inte kommit några papper alls.

Men vad är det för papper som dom ska skicka till din chef? Om du redan fått hp beviljad så är det ju klart?!
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 666
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 653
Senast: jemeni
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 254
Senast: Jeps
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 460
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp