Problem med inackordering

Haha, ja han verkar ju inte så duktig på att konfrontera folk han heller... Bra att du tagit upp det. Att man har tävlingshästar är dock inget argument anser jag. Hästar är flockdjur. Den ponnyn som är bäst av våra går på SM-nivå och är värd sin vikt i guld, finns inte på kartan att han inte skulle få hästkompis. De behöver ha dessa och jag har väldigt svårt att förstå på mig på människor som ställer sina hästar ensamma i en hage utan kompis. Det är kass hästhållning anser jag och då är man inte ett dugg intresserad av att behandla hästen väl. Kan säkert finnas andra skäl, men just att man har tävlingshäst är definitivt inte ett av dem.

Hoppas det löser sig för dig.
Fast om du läser inläggen så ser du att stall ägaren har sina hästar ihop i 1 flock. Så hans hästar har sällskap av varandra.
Däremot är det en ökad skaderisk att släppa ihop nya hästar, och där verkar stall ägaren inte vara intresserad av att riskera att hans tävlingshästar skadas bara för att TS häst ska få sällskap, när hans hästar redan går i en fungerande flock.
 
Fast om du läser inläggen så ser du att stall ägaren har sina hästar ihop i 1 flock. Så hans hästar har sällskap av varandra.
Däremot är det en ökad skaderisk att släppa ihop nya hästar, och där verkar stall ägaren inte vara intresserad av att riskera att hans tävlingshästar skadas bara för att TS häst ska få sällskap, när hans hästar redan går i en fungerande flock.
Du svarar alltså på en ett år gammal tråd för att be någon läsa tråden? Vilket denna gjort och svarat utifrån. Starkt. Finns i övrigt inget argument alls att ta emot inackordering och behandla dem illa, då ska man inte ta emot någon (och nej, nu har jag inte läst en redan glömd tråd, men ditt argument håller inte anser jag). Med det sagt lämnar jag tråden igen.
 
Du svarar alltså på en ett år gammal tråd för att be någon läsa tråden? Vilket denna gjort och svarat utifrån. Starkt. Finns i övrigt inget argument alls att ta emot inackordering och behandla dem illa, då ska man inte ta emot någon (och nej, nu har jag inte läst en redan glömd tråd, men ditt argument håller inte anser jag). Med det sagt lämnar jag tråden igen.
Vart har jag skrivit att det är okej att behandla sina inackorderingar illa???? 🙄🤔
denna tråd dök upp som förslag, visste inte att den var så gammal.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 953
Senast: tuaphua
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 950
Senast: nullo-modo
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 178
Senast: Karamello30
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 294
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp