Problem med kollega (långt)

Fast kollegan är också en del av problemet. Insikten i hur mycket hennes frånvaro ställer till finns liksom inte riktigt. När hon väl jobbar tar hon på sig mer än vad hon klarar av trots att det inte finns något krav från ledningen. Sen blir hon sur och känner sig bortprioriteras om jag exempelvis när hon varit sjuk bokar om en patient med en annan kollega för att det inte ska upprepa sig. Vi borde nog sitta ner med kollegan och chefen och prata om det här, men känner att det initiativet får komma från honom faktiskt.
Nej kollegan är inte problemet, det är arbetsledningen som inte kan hantera kollegans frånvaro och att leda och fördela arbetet så det fungerar för er. Och sitt för guds skull inte med kollegan och chefen för att reda ut vad som är problemet med kollegan. Det blir en otroligt jobbig situation för henne att vara i sådant underläge, det blir inget konstruktivt av det.
 
Fast kollegan är också en del av problemet. Insikten i hur mycket hennes frånvaro ställer till finns liksom inte riktigt. När hon väl jobbar tar hon på sig mer än vad hon klarar av trots att det inte finns något krav från ledningen. Sen blir hon sur och känner sig bortprioriteras om jag exempelvis när hon varit sjuk bokar om en patient med en annan kollega för att det inte ska upprepa sig. Vi borde nog sitta ner med kollegan och chefen och prata om det här, men känner att det initiativet får komma från honom faktiskt.
Om det är några problem med kollegan så är de arbetsledningens.
Dina problem är enbart hur cheferna hanterar att leda och fördela arbetet, vilka prioriteringar och arbetsuppgifter de lägger på dig (helt oavsett om det beror på en sjuk kollega eller 92 andra skäl)

"Jag tycker det blir för mycket problem för patienterna (eller mig i mitt arbete) om jag inte bokar om, men kollegan vill inte att det ska göras - bestäm du vilket det är som ska gälla nu. Hur ska jag göra för att få det att fungera med verksamheten om jag inte bokar om?"
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Bortglömd
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 587
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 349
Senast: Enya
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 615
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp