Problem med komvux

Du kommer att kunna söka alla utbildningar som du har behörighet för men du kan behöva ett skapligt resultat på högskoleprovet för att öka chanserna att komma in. De som jag pluggade med läste sen till läkare, ssk, lärare och psykolog (de som jag känner till). Vad har du för planer (svara om du vill)?

Syvarna har inte alltid koll, jag har märkt att jag har mer koll än de flesta som mina barn mött under sin skoltid...
Jag vill bli djursjukskötare vilket redan kräver ett högt hp prov :) Men tänker på skoj att jag kunde bli syo istället, för jag har ju redan bättre koll än dem :o;)

Frågan är nu om det ens är möjligt för mig att kunna läsa nk på folkhögskola i vår? Tänkte ringa till några närliggande skolor i morgon och fråga men du kanske vet lite ;)
 
Hej! Har varit i kontakt med en folkhögskola. Tydligen så måste man läsa hela program eller allmän kurser som är på ett år och alltid börjar på hösten. Kanske inte mitt första alternativ just nu. Fan fan fan

Annars lät det ju mysigt med folkhögskola, lite konstigt betyggsystem bara
 
Jag vill bli djursjukskötare vilket redan kräver ett högt hp prov :) Men tänker på skoj att jag kunde bli syo istället, för jag har ju redan bättre koll än dem :o;)

Frågan är nu om det ens är möjligt för mig att kunna läsa nk på folkhögskola i vår? Tänkte ringa till några närliggande skolor i morgon och fråga men du kanske vet lite ;)
Haha, satsa på syv du, det behövs :)

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga, ring runt och fråga! De flesta läser ett år för att kunna söka i folkhögskolekvoten men jag vet att en del läste enstaka ämnen. De kunde inte söka i den kvoten men de fick behörighet.
 
Tack @Miljah och @nickan1 :)

Jag ska ringa upp min studievägledare i morgon bitti och kommer antagligen få skriva ett brev till kommunen och vädja att de betalar kursen på distans. Alltid nått :crazy:

Men funkar inte det så vet jag inte vad jag ska göra. Bara en kurs liksom?? :(

btw det är naturkunskap 2 :)
 
Men åh! har det inte löst sig för dig än?:(
Roligt att se ännu en som också vill bli djursjukskötare, därför jag håller på att komplettera ämnen också! Kanske blir vi klasskamrater framöver:D
 
Men åh! har det inte löst sig för dig än?:(
Roligt att se ännu en som också vill bli djursjukskötare, därför jag håller på att komplettera ämnen också! Kanske blir vi klasskamrater framöver:D
Nej det har ju inte det... :meh:Men hoppas på det bästa! Går upp och ner det där.
När räknar du med att bli klar med kompleteringarna? Jag hoppas kunna söka till hösten :D
 
Nej det har ju inte det... :meh:Men hoppas på det bästa! Går upp och ner det där.
När räknar du med att bli klar med kompleteringarna? Jag hoppas kunna söka till hösten :D
Håller tummarna!

Räknar med att vara klar med kompleteringarna till sommaren, så ska söka till hösten också! :D Dock tror jag inte jag lyckas höja mitt HP tillräckligt i vår för att lyckas komma in iår:down:
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 795
Senast: mars
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 587
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp