Problem med ljudet, saknar komponent (?)

Pilot

Trådstartare
Sedan igår har min laptop tappat ljudet, min vanliga högtalar ikon har försvunnit, däremot finns Realtek HD Audio Manager kvar, och klickar jag på den så gör den lustiga ljud.

Det verkar dessutom inte bättre än att jag har blivit av med en fil som heter msacm32.dll
Jag har försökt googla och ladda ner den på nytt, men hittar inte filen utan endast ett felsökningsprogram.
Avsaknad av "komponenten" gör att när jag försöker öppna andra program så poppar den upp och säger att det inte går då jag saknar en komponent, ibland går det trots allt att öppna visa filer fastän popupen säger att det inte bör gå.

Vad kan jag göra?

Sv: Problem med ljudet, saknar komponent (?)

min laptop tappade också ljudet på samma sätt, jag fick göra en systemåterställning, sen funkade det, det hade att göra med nån nedladdning av uppdatering av vista.
då kanske problemet löser sig med det andra med för då återställer datorn allt.

Jag har försökt göra en systemåterställning, men jag får inte det till att fungera. :confused:

ska kolla om jag har infon kvar, jag fick ju ringa supporten för jag är ju inte så teknisk av mig och de skickade mail om vad jag skulle göra, det fanns mer tips om inte det skulle ha funkat.

Nu är det fixat! Jag har ingen aning om vad som gjordes eftersom jag har en kunnig morbror som var rar nog att fixa det åt mig.

Liknande trådar

IT & mobiler På senare tid har min dator börjat klydda. Jag misstänker att det är hårdvaruproblem, och jag hoppas att vi har några datorbyggare här...
Svar
17
· Visningar
2 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka