Problem med magar

Yellowdream

Trådstartare
Hej! Har lite problem med mina hästar. Dom har ganska lös avföring och har provat ge yea-Sacc en längre period. Det har inte gjort någon skillnad på magarna men pälsen har blivit glansigare 😂

Hästarna går på lösdrift och har fri tillgång på foder, hösilage. Den ena har gått på lösdrift hela sitt liv och den andra har stått på box men gått på lösdrift nu sen i höstas. I början var det inget problem utan de kom efter någon månad.

Dom har stor lösdrift med mycket mark att gå på, motioneras kontinuerligt och är inte allmänpåverkade alls. Dom är pigga och glada. Dricker ordentligt med vatten.

Tips på vad man kan göra?

Vill tillägga att deras två kompisar på lösdriften har normal avföring
 
Äter de mycket gammalt gräs? Vi har i år behövt begränsa vinterbetet i perioder eftersom de hellre käkade gammalt blött gräs än tillräckligt med hösilage och då blir min som är känslig i magen påverkad. Han var lite för tjock efter sommaren så de kom ut på mer bete senare på året än vanligt så då var det väldigt mycket gammalt gräs kvar när han borde ätit lite mer hösilage helt enkelt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 073
Senast: Twirro
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Murray
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
602
Senast: Hazel
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 683
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp