Heulwen
Trådstartare
Vår ena katt har nästan alltid problem med magen, är han inte för hård så är han lös. Ibland kommer det lite (ljust) blod för att han antingen har diarré som fräter eller är för hård så det blir sprickor. Just nu äter han Eukanuba men jag har funderat på att byta till ett foder för känsliga magar, finns det någon som har tips om dylika foder och haft liknande problem med sin katt och rått bot på det?
Lite vet jag är stress då han var värre när vi hade en katthona hos oss som det ibland var bråk med och nu är det värre igen då han flyttat med ut till sommarstället.
Kanske finns det även något tillskott man kan ge honom för att stabilisera magen lite extra i stressande situationer? För hästar finns det ju någon sorts mag-tarmbalans har jag läst.
Det här fungerar inte längre för någon av oss då han hade världens diarré i min sambos pappas säng i morse
och tidigare hemma hos oss har han både gått i handfatet, på balkongen och i soffan för att han har varit hård i magen och haft ont. 
Lite vet jag är stress då han var värre när vi hade en katthona hos oss som det ibland var bråk med och nu är det värre igen då han flyttat med ut till sommarstället.
Kanske finns det även något tillskott man kan ge honom för att stabilisera magen lite extra i stressande situationer? För hästar finns det ju någon sorts mag-tarmbalans har jag läst.
Det här fungerar inte längre för någon av oss då han hade världens diarré i min sambos pappas säng i morse