Problem med Microsoft Office

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare sassan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 2 173
S

sassan

Jag skulle behöva hjälp när det gälller Microsoft Office Word 2007. När jag ska använda det så kommer det upp en ruta där det står att jag ska ange produktionsnyckel. Vad ska jag göra? Jag har provat att gå in på sidan som det hänvisas till för att hämta nyckeln men det står bara "klicka på länken Hämta nyckeln nedan" men det finns ingen sådan länk... Och jag är i stort behov av Office.
Har någon något bra tips på hur jag ska göra? :)

Sv: Problem med Microsoft Office

du måste ha köpt office så får du en produktnyckel... , antingen via nätet eller i en förpackning. kostar en slant men är värt det, om du inte har nån kompis som har ??

Om du inte absolut måste ha just MS Office, rekommenderar jag att du testar OpenOffice, som finns att ladda hem gratis. Går att spara som Word-dokument mm.

Håller med Sharpless!

Har själv använt Open Office i flera år och detta funkar klockrent, tycker jag! :) Man kan ju också ställa in under installationen, om man vill att programmet kollar efter uppdateringar automatiskt, eller om man vill kolla efter detta själv. Tar dessutom mindre plats än Microsoft Officepaketet på datorn och detta skadar ju inte heller! ;)

Lycka till!

MvH

Håller med båda föregående talare. Jag har använt OpenOffice under mina fyra senaste år på universitetet och det har funkat jättebra! Något av det bästa är att det är väldigt enkelt att spara dokument som .pdf vilket det inte var när jag provade Microsoft Word senast. Har även använt ett väldigt smidigt referenshanteringsprogram (Zotero) de senaste åren.

jag har både works, openoffice och office 2007, men office 2007 köpte jag för att vissa av handledarna på högskolan inte kan konvertera osv det var så mkt stur, så det var enklast att köpa det.;) men jag gillar openoffice verkligen

Funkar det inte om du sparar det som .doc i OpenOffice? Har inte varit några problem när vi gjort grupparbeten eller liknande. Blir lite konstigt med formateringen ibland om fonten som använts av en person inte finns i OO.

nej det har krånglat väldigt, mest med lärare på högskolan som inte vet hur man gör:) de krånglar till det och när man ska lämna in tentor o så och är i sista sekunden vill man att det ska funka...

Förstår hur det är, brukar också lämna in så sent som möjligt ;) Brukar skicka in allt som .pdf, då vet man att det ser ut som det ska och nuförtiden kan väl alla öppna pdf:er. Det funkar ju dock inte om man ska få kommentarer direkt i dokumentet. Du får utbilda lärarna helt enkelt så du slipper krånglet med Microsofts pragramvara ;)

Hejsan!

Kom på en sak!! Om du har CD-skivan med Officepaketet, kan man gå in och kolla vilken CD-nyckel det är till denna! Gå till: metacafe.com och gör en sökning på "CD key" så skall det finnas en instruktionsvideo, hur man hittar nyckeln till Office-paketet! Bara ett litet tips! ;)

Lycka till nu!

går enkelt och snabbt att kommentera i pdf, bara att använda kommentarsfunktionen (äpple+6) och skriva.

förövrigt så är smaken som baken vad det gäller ordbehandlare.. men såväl ms office som openoffice osv känns som lekstuga.. quarkxpress o indesign känns mer som vettiga program om man ska göra layouter o sånt..

pdf är det enda som gäller om man ska skicka stora dokument, .doc o dylikt tar jävulusisk plats, dessutom vet jag inte hur det är i ms office, är bilder o sånt länkat eller "bakas det in" i .doc filen? även där blir det problem om det är bildhänvisningar såsom i indesign om man inte zippar allt o skickar..

dessutom så är det problem med kompatibiliteten mellan olika versioner och formattering ramlar bort om man sparar mellan olika ordbehandlare som inte är samma.. ja krångel blir det, pdf är vad det är, ej editerbart i första taget.

Fast nu skulle väl inte jag kalla QuarkXpress och InDesign för ordbehandlare, utan publiseringsprogram.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 838
Tjatter Kära Buke! Finns det någon vänlig själ här som eventuellt kan hjälpa mig med en uppgift i skolan. Kursen är webbutveckling 1, så...
Svar
4
· Visningar
636
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 893
Senast: QueenLilith
·
Relationer Hej, jag har tidigare haft en annan användare här på forumet men har nu valt att starta denna. Jag skulle behöva hjälp med hur jag ska...
Svar
13
· Visningar
6 241
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur