Problem med mops.

Sv: Problem med mops.

Jag har en mops. Och detta med rumsrenhet har tagit tid, lång tid.
Hon kan hålla sig hur länge som helst, hon är proffs. Hellre sova än gå ut i regn. Men trycker det på, då går hon ut i vilket väder som helst. Men man ska hålla sig länge först :D

Våran mops gillade också att kissa på mjuka saker. I sängen, plädar osv..
Vi får nästan känslan ibland att mopsar är lite nonchalanta " ja på människospråk". Precis som göra det lätt för sig, jag pinkar här, går lika bra det..
Vi hade också svårt att komma på henne..
Men kändes faktiskt som hon var rumsren till slut, bara att hon som jag skiver, göra det lätt för sig. Precis som att jag struntar i det, jag gör det här..
Har hänt hon pinkat i tex soffan (har täcke där) och man känner en kisslukt och hon har alltså precis pinkat bredvid mig.
Till slut slutade jag vara diplomatisk, utan jag blev förbannad. Hon åkte ut med buller och bång..
Och var faktiskt då vi började märka att hon skärpte till sig.

Ang stress. Finns säkert mopsar som är stressade. Men tycker du verkar som din är det? För verkar inte så när du skriver, hon ligger i knät, somnar när ni läser för barnen mm. En mops är proffs på att koppla av. Så man ser lätt om en mops är stressad..

Kul att höra från en mopsägare!

Hon är väldigt nonchalant, och cool. Och så tålig, älskar snö och regn. Tack och lov vill hon ju ut i alla fall. Den här vintern har jag väl aldrig gått så många hundpromenader, vavvan vill in efter en snabb kiss-och bajsrunda så henne får jag ta in om vädret är dåligt, sedan gå en längre sväng med mopsen och boxern, och gör hon inget då såg går jag med henne efter en stund igen.

Kanske ska jag prova att bli hård, och visa missnöje när hon kissar så jag ser. Hon får ju sova i barnens sängar, och kissar aldrig där på nätterna.

Ang stress så tycker jag inte hon verkar stressad. Äldste sonen är mörkrädd och vill gärna att hon sover i hans rum, men han har våningssäng och då sover hon på golvet. Vi går förbi på kvällarna/nätterna, och hon försöker aldrig ta sig ut, eller visa att hon vill ut därifrån (vavvan hade skrikit sig hes efter tre minuter utan mig). Vi har bara ett enkelt galler, inte stängd dörr. När hon vill ut morgonen brukar hon pipa ett par gånger, och det är då jag går upp.

Ibland sover boxern där inne också, och då kryper mopsen nära intill.

Ibland sover mopsen i yngste sonens säng, tex när äldste varit magsjuk och inte kan ha gallret för dörren. Går lika bra det. Inget ljud, eller kiss på nätterna.

En dag hade deras bur gått i baklås (eller om barnen hade stängt in mopsen) men hon satt en hel förmiddag inlåst och passade på att sova. Inte ett ljud om att det var synd om henne där inne, nä hon tog en tupplur istället.

Vi har varit ute på pulkasvängar nu i vinter och haft mopsen med oss. Ett täcke på och ett fårskinn att sitta på sedan är hon med en halv dag. Inte ett ljud.

Hon är väldigt okomplicerad.

Lätt att klippa klorna på och duscha, verkar (tvärt emot vad jag trodde) bra hanterad.

Vid besök här hemma är hon cool, sitter still i hallen och väntar på att folk får komma in, sedan vill hon hälsa om efter det sova i någons knä. Just sova är hennes favoritsyssla, näst efter snörejs.

Enda gången jag kan tycka att hon stressar upp sig är om boxern eller vavvan varnar för att det är folk på trappan, då kan hon skälla och bli uppspelt men de jobbar vi med.
 
Sv: Problem med mops.

Jag tycker att det låter som någon form av stress ändå..
Kanske är det barnen som hon blir stressad av?

Eftersom hon kan hålla sig hela nätter utan problem, och även när hon är ensam med de andra hundarna några timmar. Gör hon ifrån sig inomhus när hon är ensam med dig också?

Ja, jag tänkte också att det kunde vara barnen som stressar henne, men det är precis likadant när jag är själv hemma med henne.

Jag har aldrig tillåtit att barnen har småhundarna som några leksaker, de får absolut inte stressa eller jaga upp någon av hundarna. Äldste sonen är hemskt mörkrädd och vill gärna ha sällskap, och då får han ha mopsen eller vavvan med där han är. Oftast väljer han vavvan som lägger sig en bit ifrån, är mopsen med lägger/sätter hon sig i en hög honom eller det han leker med, vilket är svårt när man bygger LEGO eller ritar :crazy: "åkej, vi ska leka med LEGO, vilken bit får jag ta, eller vänta, jag ångrade mig, jag lägger mig mitt i alla stället..."
 
Senast ändrad:
Sv: Problem med mops.

Eftersom hon inte varit rumsren hos tidigare ägare så måste du göra som flera andra har sagt. Börja om som om hon är 8 veckors valp. Dessutom så har hon kommit på att hon kan hålla sig nu. Hon kan hålla sig tills ni kommer in. När hon gör så måste du beväpna dig med tålamod och stanna ute med henne tills hon har gjort ifrån sig oavsett hur lång tid det tar. Prova att, istället för att gå en runda med henne, gå till samma lilla gräsplätt eller liknande varje gång. Stanna där tills hon har gjort ifrån sig. Låt gärna de andra hundarna göra ifrån sig på samma ställe då och då så att hon känner kiss o bajsdoft där. Beröm översvallande när hon har gjort vad hon ska, ge gärna en godbit också i början. Hundvalpar är som småbarn väldigt olika när det gäller mognad med toalettbestyren. Begränsa gärna hennes utrymme inomhus med hjälp av en flyttbar barngrind, sätt den i olika dörrposter beroende på var ni befinner er. Försök lära dig vad hon gör strax innan hon sätter sig. En av mina gick t ex med mycket längre steg än vanligt när han var nödig.
 
Sv: Problem med mops.

Kul att höra från en mopsägare!

Hon är väldigt nonchalant, och cool. Och så tålig, älskar snö och regn. Tack och lov vill hon ju ut i alla fall. Den här vintern har jag väl aldrig gått så många hundpromenader, vavvan vill in efter en snabb kiss-och bajsrunda så henne får jag ta in om vädret är dåligt, sedan gå en längre sväng med mopsen och boxern, och gör hon inget då såg går jag med henne efter en stund igen.

Kanske ska jag prova att bli hård, och visa missnöje när hon kissar så jag ser. Hon får ju sova i barnens sängar, och kissar aldrig där på nätterna.

Ang stress så tycker jag inte hon verkar stressad. Äldste sonen är mörkrädd och vill gärna att hon sover i hans rum, men han har våningssäng och då sover hon på golvet. Vi går förbi på kvällarna/nätterna, och hon försöker aldrig ta sig ut, eller visa att hon vill ut därifrån (vavvan hade skrikit sig hes efter tre minuter utan mig). Vi har bara ett enkelt galler, inte stängd dörr. När hon vill ut morgonen brukar hon pipa ett par gånger, och det är då jag går upp.

Ibland sover boxern där inne också, och då kryper mopsen nära intill.

Ibland sover mopsen i yngste sonens säng, tex när äldste varit magsjuk och inte kan ha gallret för dörren. Går lika bra det. Inget ljud, eller kiss på nätterna.

En dag hade deras bur gått i baklås (eller om barnen hade stängt in mopsen) men hon satt en hel förmiddag inlåst och passade på att sova. Inte ett ljud om att det var synd om henne där inne, nä hon tog en tupplur istället.

Vi har varit ute på pulkasvängar nu i vinter och haft mopsen med oss. Ett täcke på och ett fårskinn att sitta på sedan är hon med en halv dag. Inte ett ljud.

Hon är väldigt okomplicerad.

Lätt att klippa klorna på och duscha, verkar (tvärt emot vad jag trodde) bra hanterad.

Vid besök här hemma är hon cool, sitter still i hallen och väntar på att folk får komma in, sedan vill hon hälsa om efter det sova i någons knä. Just sova är hennes favoritsyssla, näst efter snörejs.

Enda gången jag kan tycka att hon stressar upp sig är om boxern eller vavvan varnar för att det är folk på trappan, då kan hon skälla och bli uppspelt men de jobbar vi med.

Jag tror inte ett dugg på stress när jag läser vad du skriver. Hon verkar vara så som mopsar är :love: Då är min mer stressad i så fall, för hon kan aldrig vara still i ett knä, då ska hon bara greja, upp i ansiktet och busa.

Jag får ändra mig ang detta att hon hellre sover än går ut i regn, för riktigt så är det inte. Hon är som din. Som gärna går ut oavsett väder, snö är kul :D
Var mer att jag menade ett sovande mops är en sovande mops och de är inte alltid lätta att väcka :angel:

Tycker din och min verkar väldigt lika ang detta med rumsrenheten, även om du har det värre. Men min hade också kunnat gå och kissa på ett lakan som jag lagt på golvet under tiden jag tex bäddar rent.
Jag får mer känslan att det är skönt att kissa på mjukt.

Men klarar du det, håll ut. Vår anser jag är rumsren nu, även om det kan hända en kiss på ett täcke ibland. Vet inte, kanske hon bara inte kan hålla sig då, är så mysigt så det bara händer... :confused:

Cool, ja mopsar är coola :love: Va, är det jordbävning? Ok, säg till när det är klart så sover jag vidare :banana:
 
Sv: Problem med mops.

Jag håller med dig. Jag har också mops och tycker inte att det låter som en stressad hund, utan som en ganska typisk mops som inte har fattat hur det ska gå till. Min var lätt att få rumsren, men jag vet att erfarenheterna varierar kraftigt. Nu har du ju också det problemet att damen redan har kissat på diverse ställen. Eftersom doften ofta sitter i trots diverse rengöringsåtgärder är risken stor att det kissas igen på samma ställe. Även en rumsren hund (vissa) kan ju gott få för sig att kissa på en plats där den själv eller en annan hund redan har kissat. Doften stimulerar till det.

Det viktiga här tror jag är att göra det lätt för mopsan att göra rätt och svårt för henne att misslyckas. Andra har redan gett bra tips, så jag håller bara med dem om att hon inte bör lämnas obevakad på ställen där hon kan få för sig att kissa. Vår mops var begränsad till ett rum i huset, där vi hade tagit bort alla mattor, till dess han var rumsren. Och så ut, ut, ut. Belöna som en galning när hon kissar eller bajsar ute. Tror inte på att fya henne när hon gör fel inne. Risken är att du får en hund som går och gömmer sig och kissar.
 
Sv: Problem med mops.

Tack för svaret :)

(och tack alla andra också, förstås!)

Jag får jobba på med det här, som vi gör.

I huvudet på mig går det upp och ner, ibland känns det som att vi kommer fixa det, speciellt ni som skriver att ni haft det likadant med att det blivit bättre.

Igår bäddare jag rent i barnens sängar och råkade låta ett täcke ligga på golvet en stund, det tog fem minuter sedan var det en kisspöl på :mad: och då kändes det som att jag ville låta henne börja bo i lekstugan. Fast det var ju mitt fel som gav henne möjligheten.

Jag tog fasta på att plocka fram ställen där det är ok (en hundfilt på vardera våningen) och där sätter hon sig faktiskt, jag har inte tagit henne på bar gärning dock för då skulle jag ju ta ut henne.

Ibland känns det dock extra tungt, eftersom det är så svårt att få hundvakt åt en sådan här hund. Vem vill vakta en mops som kissar inne :confused: Nu är det inte ofta vi behöver hundvakt, under ett par dagar på sommaren bara.

Nåväl, stort tack till er som ändå tror att det kommer gå att fixa med envishet :laugh:
 
Sv: Problem med mops.

Fast om det nu fungerar med filtarna så blir ju problemet hanterbart och om du sedan sakta börjar flytta filtarna utåt så borde det ju fungera lagom till sommaren (med lite tur).

Annars är ju den där innelådan med gräs faktiskt ingen dum idé till din hund.
 
Sv: Problem med mops.

Tack för svaret :)


Igår bäddare jag rent i barnens sängar och råkade låta ett täcke ligga på golvet en stund, det tog fem minuter sedan var det en kisspöl på :mad: och då kändes det som att jag ville låta henne börja bo i lekstugan. Fast det var ju mitt fel som gav henne möjligheten.

.

Om du lägger fram ett lakan tex och sätter dig och lurpassar på henne, så du kan ta henne på bar gärning. Du får ju kanske sätta dig en bit bort så hon inte anar oråd :D Men så du ändå ser henne och så får du sitta och kika lite i ögonvrån ..
 
Sv: Problem med mops.

Jag tror att det är så, att hon inte lärt sig. Så jag har kört "valp"-behandlingen - länge. Utan större resultat.

Det låter som en klassisk "kennelhund" oavsett om det är en seriös kennel eller "puppymill" så är resultatet detsamma.
Det handlar inte för din del enbart att lära in utan minst lika mycket att lära om, för i hennes värld har hon troligtvis alltid fått göra "inne" i hundhuset eller vad dom haft att gå in i.

Så tyvärr blir det ännu svårare att få dom rumsrena efter det, tar längre tid och kräver ännu mer att man inte ger dom möjlighet att fortsätta med det felaktiga beteendet.
Så jag tror du är på helt rätt väg med filtarna så som du gjort, för nu har du möjlighet att "kontrollera" problemet, tex flytta filtarna längre och längre ut och även efterhand ta bort dom en efter en. Slutligen är det bara en kvar.

Och att hon håller sig på när hon sover är inget konstigt, hur mysigt tycker du själv det är att kissa på dig? Men när man själv är aktiv så är blåsan också mer aktiv, så hon har ju troligtvis bara lärt sig att är jag kissig så kissar jag, och på det har ju alltid varit en positiv upplevelse för det vet man ju själv också att det är skönt att få lätta på trycket.
Men tror ändå inte på att göra något mer negativt vid rumsrenhetsträning än att avbryta dom och lyfta ut dom helt enkelt om man upptäcker dom i tid.

Och i värsta fall så finns det ju en inomhuslåda med gräs(eller in filt som du har nu), för det är ju fortfarande något som gör problemet hanterbart.

/Camilla som nu har svamlat runt så jag tappat bort mig själv :o
 
Sv: Problem med mops.

kl

Och efter att ha läst tråden läääääääänge så känner jag att jag nu måste skriva.
Jag är både mops ägare och uppfödare av rasen,har årligen flera kennelhundar (importer) som passerar mitt hem.
Om vi börjar med rasen så är det rent krasst så att hissen går inte hela vägen upp :D om det inte är något dom kommit på helt själva,tex hur man tar sig ut från den inhägnade tomten för att hälsa på grannarna :devil:
Sen så tar dom inte åt sig så lätt,utan kan mycket väl få sig en klatch i baken eller ett tag i nackskinnet utan att det berör dom ett dugg,dom ser bara oskyldigt förvånade ut,det är då jag får fler gråa hår.

Vad gäller "kennelhundar" och dit får nog din räknas med tanke på hur hon bott,så uppvigla INTE till att fortsätta kissa inne,varken på trasor,lådor eller annat.Det blir bara 10 resor värre!!
Utan behandla som en valp och tänk på att många mopsar vill gärna snurra massor innan behov görs,så försök låta henne vara lös en stund medans du står still o väntar,så hon inte måste bry sig om vart du tog vägen eller vad du gör.
Och kombinera det med en ordentlig dask i baken vid påkomst,tyvärr är det det enda som kan hjälpa,så länge du bara mesar med kommer hon fortsätta kissa överallt. Jag brukar inte förorda dask men i dessa fallen är det till hjälp precis som någon annan sa tidigare i tråden som fått ett sykbryt på sin moppe.
 
Sv: Problem med mops.

Jag blir alldeles mållös. Ledsen och arg. Och nu vill jag ju bara åka och hämta Boxern av tjejen! :mad:
 
Sv: Problem med mops.

Nu känner jag mig naiv, men inte kan alla hundar på kennel kissa inne vanemässigt?
Låter ju helt vansinnigt, hur orkar folk sånt??

Å andra sidan har jag blivit kissad på två ggr av hund i mitt liv, bägge gångerna var det en liten vovve då boende på kennel som glatt kissade på mina läderstövlar.
 
Sv: Problem med mops.

kl

Och efter att ha läst tråden läääääääänge så känner jag att jag nu måste skriva.
Jag är både mops ägare och uppfödare av rasen,har årligen flera kennelhundar (importer) som passerar mitt hem.
Om vi börjar med rasen så är det rent krasst så att hissen går inte hela vägen upp :D om det inte är något dom kommit på helt själva,tex hur man tar sig ut från den inhägnade tomten för att hälsa på grannarna :devil:
Sen så tar dom inte åt sig så lätt,utan kan mycket väl få sig en klatch i baken eller ett tag i nackskinnet utan att det berör dom ett dugg,dom ser bara oskyldigt förvånade ut,det är då jag får fler gråa hår.

Vad gäller "kennelhundar" och dit får nog din räknas med tanke på hur hon bott,så uppvigla INTE till att fortsätta kissa inne,varken på trasor,lådor eller annat.Det blir bara 10 resor värre!!
Utan behandla som en valp och tänk på att många mopsar vill gärna snurra massor innan behov görs,så försök låta henne vara lös en stund medans du står still o väntar,så hon inte måste bry sig om vart du tog vägen eller vad du gör.
Och kombinera det med en ordentlig dask i baken vid påkomst,tyvärr är det det enda som kan hjälpa,så länge du bara mesar med kommer hon fortsätta kissa överallt. Jag brukar inte förorda dask men i dessa fallen är det till hjälp precis som någon annan sa tidigare i tråden som fått ett sykbryt på sin moppe.

:rofl: :rofl:

Åh vad du beskriver det bra :D
Just detta att inte ta åt sig. Har min mops bestämt sig för att ligga på ett ställe, då ska hon det fast det redan ligger en hund där. Hon går helt enkelt dit bara, ser helt oskyldig ut, den andra hunden morrar och säger gå här ifrån.. Mopsen säger *vadå, jag tänkte ligga här* Slutar alltid med att mopsen får som hon vill, antingen blir de två i korgen eller så går den andra hunden därifrån :angel:

Äter en hund ben och mopsen vill vara med, ja då går hon bara dit och glor. Morrar den andra, ja då sätter hon sig ner bara och är i närheten. För hon har ju bestämt att hon ska vara där..

Ja jag kan ta hur många exepel som helst..:rofl:
 
Sv: Problem med mops.

Nu känner jag mig naiv, men inte kan alla hundar på kennel kissa inne vanemässigt?
Låter ju helt vansinnigt, hur orkar folk sånt??

Å andra sidan har jag blivit kissad på två ggr av hund i mitt liv, bägge gångerna var det en liten vovve då boende på kennel som glatt kissade på mina läderstövlar.

Nä, det tror jag inte är speciellt oftai Sverige där de flesta har sina kennlar i hemmiljö men det är inte helt osannolikt att hunden fötts i en puppymill. Dvs stordrift, där hundarna lever i boxar :crazy:

Sen verkar det finnas större tolerans mot innepinkande med vissa raser, jag tycker det verkar vara koko och ett problem när man verkar verkar räkna med att man antingen måste kastrera eller har pissskydd på hanhundarna.
 
Sv: Problem med mops.

Jag har kört med bur, trots alla burhatare ;)

Att gränsa av låter lätt i teorin, men med två ungar och en hund hemma blir det meckigt att ha kompostgaller överallt.

Buren hade fått vara hennes andra hem under flera perioder på dygnet, allt för att bryta beteendet. Sedan hade jag haft henne ute och stenkoll, dvs inte låta henne rusa runt i andra rummen utan du ska hela tiden se och höra vad hon pysslar med.

Och som någon annan skrev; behandla henne som valp.

Det kanske kan vara bra med belöning i form av godis när man gör ifrån sig ute?
 
Sv: Problem med mops.

Jag har kört med bur, trots alla burhatare ;)

Att gränsa av låter lätt i teorin, men med två ungar och en hund hemma blir det meckigt att ha kompostgaller överallt.

Buren hade fått vara hennes andra hem under flera perioder på dygnet, allt för att bryta beteendet. Sedan hade jag haft henne ute och stenkoll, dvs inte låta henne rusa runt i andra rummen utan du ska hela tiden se och höra vad hon pysslar med.

Och som någon annan skrev; behandla henne som valp.

Det kanske kan vara bra med belöning i form av godis när man gör ifrån sig ute?

Precis vad jag ocksa skulle gjora ... inklusive belona med godis nar hon gjor ifran sig ute. Kan/vill man inte ha bur kan man satta fast koppel i midjan sa hunden alltid ar i narheten och man ser vad den gjor. Konsekvens ar nog det viktigaste for att lara om.
 
Sv: Problem med mops.

Jag har gått och funderat och har ett lite udda förslag. Eftersom hunden är så gammal att den borde kunna hålla sig, skulle man inte kunna överväga att låta henne ha byxor på sig inomhus för att avskräcka henne från att kissa? Så gör man ju med revirmarkerande hanhundar som lyfter på benet inne. När min mopsa löper får hon ha en babybody med trosskydd i för att vi ska slippa blod över alla möbler. Kunde inte något sådant funka medan ni tränar? Bodyn sitter bra och är inte obekväm för hunden på något sätt, men borde avskräcka från att pinka.

Om man kombinerar detta med att behandla henne som en valp (dvs. ut ofta, vänta ut henne, belöna rikligt vid varje kiss eller bajs ute) så tycker jag att ni borde kunna få resultat.

Jag tycker inte ni ska låta henne kissa inne på tidningar eller annat. Det lär bara fördröja processen. Jag kan inte heller tycka att det ska vara nödvändigt att daska till henne. Det jag har sett hos hundar som straffas när de pinkar inne (om de inte innan har förstått att detta är förbjudet - och det tror jag inte din mopsa har gjort), är att de förknippar straffet just med att pinka eller bajsa, inte med att detta har skett på en förbjuden plats. Resultatet kan bli en hund som blir ovillig att göra ifrån sig när du ser, vilket är precis tvärtemot vad du är ute efter.
 
Sv: Problem med mops.

Jag har kört med bur, trots alla burhatare ;)

Att gränsa av låter lätt i teorin, men med två ungar och en hund hemma blir det meckigt att ha kompostgaller överallt.

Buren hade fått vara hennes andra hem under flera perioder på dygnet, allt för att bryta beteendet. Sedan hade jag haft henne ute och stenkoll, dvs inte låta henne rusa runt i andra rummen utan du ska hela tiden se och höra vad hon pysslar med.

Och som någon annan skrev; behandla henne som valp.

Det kanske kan vara bra med belöning i form av godis när man gör ifrån sig ute?

Hade nog jag med gjort faktiskt.

/Camilla
 
Sv: Problem med mops.

Håller med. ¨

Jag skulle gå ut med hunden ofta som andra redan skrivit men jag skulle inte låta henne leka med barnen överhuvudtaget. All aktivitet sker med dig och resten av tiden får hon ligga i en bur eller komposthage. Låt henne inte "vandra omkring" i huset utan antingen promenad eller annan aktivitet tillsammans med dig eller de andra hundarna utomhus eller så är det komposthagen som gäller. Låter kanske hårt men det är ju inte för evigt!
 
Sv: Problem med mops.

Jag vill bara uppdatera efter som det gått ett tag sedan jag skrev.

Just nu har kissa/bajsa-innefrekvensen minskat med typ 50%. Nu var det ju nästan katastrof innan, så det är absolut inte bra ännu. Men en markant skillnad, och det känns mycket lättare.

Dock verkar det precis som många skriver, att det är lite "mopsbetéende" nu när hon väl har lärt sig. Hon lär sig hyss snabbt, och är hemskt envis, och det gäller inte bara kisset. Har man lärt sig något som funkar så kör man på det.

Vi (jag) körde på ännu tätare rastningar, och längre promenader. Och ofta håller hon sig länge, länge, och kissar liksom det sista hon gör. Jag har faktiskt bannat henne när jag sett att hon kissat inomhus, inte rivit upp himmel och jord med ändrat tonläge och burit ut henne. Och såklart beröm och belöning vid utekissning.

Men det blir bättre. I den här takten kanske hon är rumsren tills sin femårsdag :banana:

Kan även tillägga att boxern nu är såld (omplacerad?) för jag såg annonsen på Blocket för några veckor sedan, och numer har hon en annan hund. Lustigt att man i en annons inte skriver ett enda ord om felaktiga beteenden...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 253
Senast: ako
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Viva
·
Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
1 934
Senast: Migo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 368
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp