Problem med ponny..

R

Rianimare

Min kompis har en ponny som har blivit lite konstig. När hon flyttade ponnyn till det nya stallet förändrades hon. När hon rids med andra hästar är hon piggare, bockar och honhar även stuckit en gång. Hon har aldrig gjort det förut och det börjar bli lite tråkigt nu... :(
Är det någon som har något tips på vad vi kan göra? Sadeln är kollad och hon får inte mycket mat. Finns det något man kan använda. Det var någon som sa något om en snodd som man sätter ungefär som på en travhäst. Kan det vara något? Jag kan ju tänka mig att hon inte kan gå så bra då. Det blir liksom helt fel form men...
Snälla hjälp oss!! Det går inte att galoppera med henne längre.
 
Mitt tips är att ta hjälp av någon tränare eller nått...hoppas det löser sig!!
 
När flyttade hon ponnyn och hur länge har hon hållt på såhär?

Min pålla omvandlades från pigg men sävlig prinsessa till en bocking bronco när det blev kallt ute. :p :D
 
hon kanske gillar sina nya kompisar och det nya stallet bättre än det förra? jag vet hur jag själv blir när jag trivs :rofl:
 
Hon flyttade henne i juli förra året. Började väl hålla på såhär för tre månader sen kanske.
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 133
Senast: Mabuse
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 134
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 936
Senast: Stereo
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp