Bukefalos 28 år!

problem med router

lillsmurfagirl

Trådstartare
Har en D-link DIR-615 som jag använde mig av i min förra lägenhet. Detta funkade hur bra som helst. Men nu försöker jag ordna så jag har trådlöst på det nya stället. Killen har en stationär utan sån antenn, så jag tänkte man kunde koppla in den till hans. Så både får internet. Dock fungerar det inte...

Jag har då kopplat in ehternetkabeln på lan 3, sen in i hans dator. Sen har jag tagit internetkabeln och stoppat in den på internet uttaget på routern. Killen har internet när jag gör så här, min dator hittar nätverket men går inte ansluta?ibland hittar den inte ens nätverket..

Något tips?
 
Sv: problem med router

Kolla om någon granne kör wifi på samma kanal. Brukar bli intermittenta problem då. Finns skrivet om detta här i Datorer.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
785
Senast: Fideli
·
IT & mobiler Jag är rätt säker på att familjens modem routern är trasig (skriver detta med min surfplattas mobila bredband), men jag har ingen aning...
Svar
8
· Visningar
772
Senast: tanten
·
IT & mobiler Jag håller på att bli totalt tokig här. Jag har en dator och en router. De har fungerat bra ihop och jag har helt automatiskt kunnat...
Svar
8
· Visningar
2 578
Senast: aiquen
·
IT & mobiler Jag har nyligen flyttat till en ny lägenhet med fiberanslutning till internet. Jag kopplade in datorn i hålet i väggen och kom in på...
Svar
6
· Visningar
2 683
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp