Problem med sadeln efter bomändring?

Lurv

Trådstartare
Jag har en kieffersadel som jag tänkte ändra bomvidd på. När jag pratade med en sadelmakare (som inte håller på med bomändring) ansåg han att detta inte var att rekommendera. Risken fanns att sadeln blev sned sa han. Eller är det bara ett rykte?

Har ni råkat ut för något problem efter bomändring? Isåfall är det ju bättre att sälja sadeln oförändrad och oförstörd blev min tanke och köpa en helt ny som passar direkt.

Sv: Problem med sadeln efter bomändring?

Vi skickade våran Kieffer till Stenbergs för 6 år sedan för omvärmning av bom och omstoppning och den är precis lika rak nu som innan...
Tror bara det är snack av någon som hellre vill sälja en "ny" sadel....

Jo det kan du ha rätt i. Alla vill tjäna pengar på en, så man blir alldeles nojjig.

Huvudsaken är väl att den som värmer om bommen vet vad den gör? Vad jag begriper så kan man inte lämna in sadeln hos vemsomhelst och ha garantin kvar. Det måste vara någon som är utbildad och godkänd.

Om en klåpare tar sig an en sadel är det inte bara bommen som kan bli förstörd... Tro mig, jag har sett hemska exempel på förstörda sadlar.

Stenbergs är certifierade just för omvärmning av Kiefferbommar....

Och jag skulle aldrig aldrig lämna våran till "vem som helst"... buurrrrr

Jag har alltid haft Kieffer sadlar, värmt om dom flera gånger, utan några som helst problem. Jag har både ökat & minskat. SÅ har du hittat en sadel som du älskar så värm om den istället.

Snälla du, glöm inte *kl*/knapplån nästa gång för det du skrev var väl inte riktat till mej eller hur ? ? ?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 558
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 034
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 892
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 994
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka