Problem med transportkamera

_Zacke_

Trådstartare
Har efter många rekommendationer köpt Biltemas backkamera att använda som transportkamera. Kopplade in den idag med släpet krokat på makens bil, funkade felfritt direkt. Men, med min bil(som är den som används för att dra släpet) kommer det för lite ström fram till kameran 😫 kameran är kopplad på lampan inuti transporten. Bilen det funkar felfritt med är en Ford Ranger pickup men min Ford Mondeo fungerar det inte alls med 🤔 någon som har tips på hur man kan få mer ström fram till kameran? Det är kollat så att alla kopplingar osv är i bra skick och ström till lampor, blinkers fungerar felfritt.
 
Har efter många rekommendationer köpt Biltemas backkamera att använda som transportkamera. Kopplade in den idag med släpet krokat på makens bil, funkade felfritt direkt. Men, med min bil(som är den som används för att dra släpet) kommer det för lite ström fram till kameran 😫 kameran är kopplad på lampan inuti transporten. Bilen det funkar felfritt med är en Ford Ranger pickup men min Ford Mondeo fungerar det inte alls med 🤔 någon som har tips på hur man kan få mer ström fram till kameran? Det är kollat så att alla kopplingar osv är i bra skick och ström till lampor, blinkers fungerar felfritt.

Är det skillnad mellan bilarna hur de jordar?
 
Jag hade samma problem med min Audi och det visade sig att elen funkade på ett annat sätt i den än i sambons Volvo. Fick lösa det med att sätta en kondensator vid kameran i släpet så funkade det klockrent sen.
 
Jag hade samma problem med min Audi och det visade sig att elen funkade på ett annat sätt i den än i sambons Volvo. Fick lösa det med att sätta en kondensator vid kameran i släpet så funkade det klockrent sen.
Hade samma problem på en av våra tre Volvos.
Troligen nåt mindre elfel i matningen på bilen.
Min man fick också köpa något som justerar det och sätta emellan. Antar att det var en kondensator..
 
Ni som har löst detta med kondensator, vad exakt köpte ni? Har hittat olika varianter på nätet utomlands men vill inte gärna klpa fel pryl.
 
Ofta är underspänning problemet när lampor lyser men kamera inte funkar. Oxiderade kontaktdon och klämskarvar mm gör ofta att det inte är mer än 10-11 V vid baklampor och innerbelysning vilket både glödlampor och många LED:ar lyser rätt ok med - men kameran kan behöva mer. Så steg ett är att se till att kameran får åtminstone 12 V (och rätt polaritet). Har transporten några år på nacken kan det vara läge att dra om elen i sin helhet, det är inte svårt att göra det bättre än original genom att t ex förgrena i tätade dosor istället för med fuktutsatta klämskarvar.
 
Jag har löst det provisoriskt med ett litet batteri i transporten 😅 gäller bara att komma ihåg att ladda det innan man ska iväg :D
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, jag har nått elfel men vet inte riktigt vad för fel? Någon som är duktig på bilar och transporter? När jag kopplar i hopp bil med...
Svar
9
· Visningar
2 130
Senast: Lutten
·
Utrustning Jag har ett tranesläp från -99 och en bild från 2010 (Yeti). När släpet är kopplat lyser "trasiglampa-lampan" i bilen trots att alla...
Svar
12
· Visningar
6 538
Utrustning Vad jäkla trött jag blir på att aldrig ngt kan få vara enkelt :( Elen på min transport krånglar, mkt irriterande! Blinkers...
Svar
7
· Visningar
4 445
Utrustning Någon som kan bringa klarhet i mitt dilemma innan jag sliter mitt hår? Hästsläpet och bilen ska besiktigas på onsdag och har idag fått...
Svar
14
· Visningar
7 198
Senast: Rea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp