Problem under transport.

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Aviatrice
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 849
A

Aviatrice

Min häst går bra att lasta,men när vi åker sparkar hon på
framdörren och är orolig hela tiden. Är det någon som har något
bra tips hur man ska göra.

Sv: Problem under transport.

Har du mellanvägg i? Min häst gjorde som din, men när jag tog bort mellanväggen så blev det tyst och lugnt. Han tyckte nog att det var lite för tight därinne.

Har tagit bort melllanväggen,men det blev inget bättre.

Vad har du som transportskydd? Har haft hästar som gjort sådär, men bara om de hade transportskydd på sig, om man istället lindade benen eller inte hade någonting på stod de stilla hela resan. Konstigt beteende, men vi hittade ju lösningen.:bump:

Min ena häst gjorde så men slutade när jag började köra med luckan öppen i transporten. Min andra häst fördrar stängd lucka.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
1 029
Senast: Amha
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 102
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
443
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
345
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka