Sparvoga
Trådstartare
Vet inte om tråden ska ligga här... Tycker jag har ett ganska stort problem. Min häst har bara blivit sämre att rida ut på själv, när han var 4-5år var det inga större problem, visst kunde han bli rädd men inte som nu.
Han har väldigt mycket nerv i sig, (mamman var fullblod som gått löp) men nu när man rider kan man komma trava/galoppera så tvär sätter han ner hovarna i backen
skrämmer upp sig själv, eller också får han för sig att inte gå längre.. och då finns det däremot inget som kan skrämma han, då är det bara tjur.. (Han har tillpassad sadel, inte ont någonstans) Men just det att han är så otroligt spänd och tittig gör att man i princip inte kan få han att jobba.. han bara spänner sig och stretar emot. Rider jag däremot med sällskap så är det inga problem, men det känns inte bra att måste vara beroende av att ha med sig någon jämt. Har provat att bara låta han gå o titta, provat att rida öppna, slutna, skänkelvikningar, fattningar avsaktningar men det hjälper inte...Suck!! HJÄLP!!
Har hört att kombinationen Turban Rose - fullblod kan bli så här?? och att trotsen kommer sent eftersom dom är sena i utvecklingen, sant eller inte vet jag ej!! Min instruktör sa dock att det bara är att ha tålamod för det är dessa hästar som har det... men jobbigt är det (han är 7 nu)
Han har väldigt mycket nerv i sig, (mamman var fullblod som gått löp) men nu när man rider kan man komma trava/galoppera så tvär sätter han ner hovarna i backen
Har hört att kombinationen Turban Rose - fullblod kan bli så här?? och att trotsen kommer sent eftersom dom är sena i utvecklingen, sant eller inte vet jag ej!! Min instruktör sa dock att det bara är att ha tålamod för det är dessa hästar som har det... men jobbigt är det (han är 7 nu)