problemhäst?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare suss44
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 823
S

suss44

hej .jag har ett varmblod somhar varit hur lungn som helst i dom 2 år jag haft han men nu(den senaste månaden) har han börjat sparka bakut och stegra när man rider honom..jag vet inte vad som är fel..
har försökt byta sadel m.m men det har knappast hjälpt.
borde jag ta hit en vetrinär eller försöka nått annat?
glad för svar /suss

Sv: problemhäst?

Jag skulle absolut ta ut veterinär. Man kan ju även kolla med hästtandläkare om det är något problem i munnen och sedan en sadelutprovare o equiterapeft (sorry stavning) men i första hand veterinär... Lycka till!!!

Tycker som de andra två. Ta ut veterinär. Det är ju högst otroligt att hon bara börjar bråka för att hon tycker det är "roligt" (eller nått liknande" om hon varit lugn tidigare. Min häst var sån för nåra år sedan. Hon hade en inflamation o ryggen, hon blev "sig själv" igen då hon fick behandling av massör.

Lycka till!

tack för svaren! Jag pratade med flera vetirinärer som nu har varit och kollat på han.Även en hästmassör har varit hät och dom tror han har spatt..:( såå d var ju inte så bra nyheter direkt..

tror ? har ni inte röntgat ? är det spatt så syns det ju på plåtarna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 463
Senast: Edla
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 685
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 262
Hästhantering Hej! Jag behöver nu tips och råd från er som är mer erfarna med bråkiga unghästar. Jag har en valack född juni 21. Han va som föl... 2
Svar
25
· Visningar
4 418
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka