Profesional Choice Smb elite skydd

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Shiney
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 245
S

Shiney

Har tänkt att köpa ett par profesional choice benskydd till min unghäst. Vad har ni för erfarenhet av dom, är dom bra osv berätta allt ni tycker & vilken storlek ni ha till er häst :)

Sv: Profesional Choice Smb elite skydd

Dom är kanon! Helt klart några av de bättre skydden som finns.
Jag har medium, eller den storlek som rekomenderas till quarter, kanske är small till och med? Nej, medium måste de vara.
Jag har röda, svarta och vita.

Ska också införskaffa dessa skydd, hoppas någon på RHC säljer dessa. Jag har använt måttabellen på deras hemsida för att mäta vilken storlek som passar, så kika där:)

Jag har bruna stl S till mina araber. Dom är verkligen super!

Dom verkar passa hästar med "smala ben"... Jag har en grov connemara som har medium i benskydd, Large blir på tok för höga och Small når inte runt.

Har SMB elite och dom sitter dåligt... Det GÅR att få på dom så dom inte hamnar fel men det är krångligt för dom är verkligen inte formsydda efter min hästtyps ben.
Men han har som sagt väldigt grova ben också...

Passar säkert bättre på quarter och araber med smalare ben! F.ö. vet jag att det är kanonskydd...

De är kanon! De enda skydden som tar smällar riktigt bra, har själv provat att ha dem runt armen och banka armen i en vass kant :D

Jag har svarta runt om! Dock har kardborren börjat släppa så vi får nog köpa nya snart. Jag har storlek MEDIUM!

Ingen aning. Jag har medium på mina skydd och dom går helt klart runt benen på min häst och är lagom höga... Men dom är ju formsydda och formen passar definitivt inte min häst, blir knöligt när jag sätter på skydden hur jag än vänder och vrider med dom....

Jag har en connemara med grova ben men inte så grova som på en nordsvensk!

Jag har ett fullblod, 162 cm i mkh, som har L runt om, skulle behöva högre på höjden bak dock, men mitt emellan M & L omkretsmässigt.

Jag gillar dem, men skulle inte ge 'svenskt pris' för dem, så bra anser jag inte de är. (Jag köpte mina i USA när dollarn stod lååågt mot kronan)

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
532
Senast: Elo
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 008
Senast: ako
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 943
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka