Professional choice eller back on track?

Ska du ha stadga för en senskada så skulle inte jag köpa PC Elite iaf, då är deras gamla SMBII bättre eller ett annat märke. Elite är perforerad över hela för bättre andas funktion så den ger inte alls det stöd man vill ha vid en senskada. Jag blev besviken för jag ville ha det stvya som fanns i SMBII.

Det verkar ju vara väldigt svårt för företaget att producera några bevis för att BoT funkar. http://www.pkjonas.se/2012/08/12/back-on-track-ar-inte-pa-banan/

Bara det kan ju vara skäl nog att välja ngn annan produkt.
PC skydden sitter utmärkt tycker jag, har ett par själv, men jag är kritisk till att de har den fantastiska stödjande funktion som påstås, det handlar trots allt om ton i belastning.

Sv: Professional choice eller back on track?

Till att börja med ha skydden heeeelt olika funktioner.

Back on track första egenskap är ju att reflektera tillbaks kroppens värme och öka blodcirkulationen och läka ev inflammationer.
Inge bra arbetsskydd enligt mig då det kan bli väldigt varmt under sånna skydd.

PC är ju rena arbetsskydd som är framtagna för att minska trycket på leder och senor vid extrema påfrestningar vid tex westernridningen.
Men funkar såklart inom vanlig dressyr och ridning med:)

Så vill man ha rena ridskydd skulle jag välja PC
Och back on track skulle jag välja att ha under natten ist

Ska du ha stadga för en senskada så skulle inte jag köpa PC Elite iaf, då är deras gamla SMBII bättre eller ett annat märke. Elite är perforerad över hela för bättre andas funktion så den ger inte alls det stöd man vill ha vid en senskada. Jag blev besviken för jag ville ha det stvya som fanns i SMBII.

Det är ventech som är perforerad. Elite är det inte.

Däremot heter väl ventech elite de med. Men de som bara heter, eller hette då, elite är inte perforerade!

Det är ventech som är perforerad. Elite är det inte.

Däremot heter väl ventech elite de med. Men de som bara heter, eller hette då, elite är inte perforerade!

Ja, det står då Elite på "påsen" men det står iofs VenTech också (tittade på dom nyss ;)). Så där jättestor koll utöver det har jag inte... Besviken i vilket fall, även om jag visste att mina var perforerade när jag köpte dom. Säljaren påstod att dessa skulle vara bättre trots att jag förklarat vad jag var ute efter iom min erfarenhet av SMBII.

Så jag föredrar i vilket fall SMBII, dom var det stadga i. :up:

Elite utan ventech har samma stadga, om du får tag i sådana (säljs fortfarande - jag fyndade ett par i somras).

När jag köpte mina förra så hade de precis släppt ventech, men jag valde ändå köpa vanliga elite just för stadgan. (Även om inte heller jag tror de orkar stödja så supermycket, det är sådana krafter i ett hästben). Hade en häst under rehabilitering för gaffelbandsskador så.

Skulle jag "bara" vilja ha mer täckande skydd skulle jag gärna köpa ventech - för eg enda nackdelen med tex elite om smb-versionerna är att de blir ganska varma

Misstänkte att det var så, men för min del spelar det inte någon roll längre då hästen inte lever längre och jag har åtminstone ett par av mina gamla SMBII kvar. :love:

@Alexandra_W

Synd att inte Ventech ger lika mycket stadga som de oventilerade skydden - för det jag gillar med just Ventech är elasticiteten och att de ventilerar benen då min häst får fnatt och står och stampar när benen blir svettiga :eek:

Jag har PC Elite, har inte fått tillfälle till att klämma på några Iconoclast tyvärr. PC Elite sitter riktigt bra men kan tycka att de är på tok för mjuka för att kunna erbjuda ett faktiskt stöd. Känns främst mjuka och följsamma.

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
139
Senast: aglaonema
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 406
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
764
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Retrievertråden