Professional's Choice Ballistic Overreach Boots..

Nominous

Trådstartare
Hur är de i storlekarna? Är ute efter ett par sådana till min halvblodskille som har 4: or i skor och drar XL-XXL i vanliga boots.

Det är alltså dessa jag menar:
PrChBB.jpg

Dessa ska ju sitta ganska tight med va för att sitta bra?? Finns nån måttabell för dem men jag fattar inte hur jag ska mäta :crazy: Funderar på att prova XL. Har ingen affär i stan som har dessa hemma så jag kan inte prova heller :(

Sv: Professional's Choice Ballistic Overreach Boots..

Jag upplever dom som ganska små i storlekarna. Jag fick ett par i storlek XL som jag trodde skulle vara på tok för stora men dom passar perfekt. När jag sedan jämförde storlekarna på Eurohorse för att köpa ett par till så tyckte jag L såg jättesmå ut.

Min häst är normalt L på boots i vanliga fall.

Har sådana i storlek M till min häst som har ganska smäckra ben (brukar ha stl M/cob på benskydd, skostorlek 0 eller 1) och de räcker till neråt men det är en glipa framtill på någon cm eller två.

32068025.jpg

(på frambenen)

Båda mina har M på sina, vanliga boots brukar de ha cob eller M på också.

Är de bästa bootsen som finns, älskar mina:love:

Hmm upplever ni att man ska ha samma stolek som de brukar dra eller gå upp en storlek?? Jag gillar inte när de sitter så högt upp över hoven. Vill att de ska sjunka ner lite.

Olympus, tror du att jag ska satsa på ett par XXL?? Om du gått upp ens torlek bör väl jag också måsta göra det?

Hej jag måste bara fråga, vem är pappa till din häst? Han var så lik min och han är köpt i Simlångsdalen ;)

Klar.jpg

Jag gillar inte när de sitter så högt upp över hoven. Vill att de ska sjunka ner lite.

Det är en sådan där "bulle" som ska passa in i karleden så tar man för stora för att de ska sjunka ner extra mycket hamnar nog den fel. Bootsen är dessutom kortare framtill så det ser nog ut som om de sitter högre än vad de gör. Ballarna täcks ända ner till marken.

Absolut, men vissa jag har sett har överdrivit anpassningen eller så är det tokig passform så de sitter ovanpå kronranden och ballarna sticker ut under bootsen nästan och tar i uppe vid kotan :crazy:

Hittade boots iafl i en butik i stan idag!!:banana: De hade XL som störst hemma men jag tyckte de såg assmå ut!! Men tog hem dem för att prova. Ja jag tycker iafl att de är för små.

Gick knappt att stänga. Karborren räckte precis så det är ca 2 cm av den som nådde till andra sidan för att låsa.
32146839.jpg

De satt ju bra på baksidan. Om de ändå hade vart lite längre framtill så de nådde runt hoven så att säga.
32146840.jpg

Vet ni om XXL blir högre och längre eller blir den bara längre i omkrets?
Jag tycker att XL är för små, vad tycker ni??:)`Går ju knappt stänga dem :crazy:

Jag tycker dom ser lite små ut. Mina går kant i kant fram och sitter jättebra runt om. Kanske skulle dom ha varit ngn cm kortare (har blivit lite slitna längst ner för dom tar lite i marken när hon går) men jag tror inte att L skulle gå runt på min häst.

Jag tycker dom ser lite små ut. Mina går kant i kant fram och sitter jättebra runt om. Kanske skulle dom ha varit ngn cm kortare (har blivit lite slitna längst ner för dom tar lite i marken när hon går) men jag tror inte att L skulle gå runt på min häst.

Ja jag vill också att de ska gå kant i kant fram. Som dessa sitter känns det som att kardborrlåset kommer att gå upp, för så dåligt sitter de.
Men vad gör jag om XXL är för långa så de inte sitter tight?? Hur mycket skiljer storlekarna i omkrets??

Jag vet tyvärr inte riktigt hur storlekarna skiljer sig för jag beställde mina och jämförde aldrig några andra storlekar men när jag stod och höll i dom på mässan så såg det inte ut som det skiljde sig så jättemycket (Jag tycker XL ser ganska små ut jämfört men typ XL i vanliga gummiboots).

Om man kollar storleksguiden på deras skydd så skiljer det ju 1 cm på längden och 2,6 cm på omkretsen för varje storlek, kanske är något liknande med bootsen

Jag tycker de är svåra att passa in. Mina går precis ihop fram (om de sitter lite lite löst) men går inte så långt ner på baksidan. Ändå blir de slitna i nederkanten och ger skav högt upp på ut och insidan av kotan/kronan vad det nu heter, precis under den stora knölen senskydd sitter om längst ned :p

Det enda som inte skaver på min häst är gummiboots och neoprenboots a la globus "platta". För älskade jag PCs som var de enda som inte skavde på mins hästs far. Men det är la olika helt enkelt :)

Jag vet tyvärr inte riktigt hur storlekarna skiljer sig för jag beställde mina och jämförde aldrig några andra storlekar men när jag stod och höll i dom på mässan så såg det inte ut som det skiljde sig så jättemycket (Jag tycker XL ser ganska små ut jämfört men typ XL i vanliga gummiboots).

Om man kollar storleksguiden på deras skydd så skiljer det ju 1 cm på längden och 2,6 cm på omkretsen för varje storlek, kanske är något liknande med bootsen

Jag håller med om att XL i dessa bots är minimala jämfört med vanliga boots i XL. Han drar ju XL-XXL i vanliga boots så dessa är ju verkligen skitsmå :p
När jag höll dem i handen i ridsportbutiken kollade jag på dem och sen på butiksägaren och fråga, ska XL vara såhäääääääääär små?? Hahaha hon måste tyckt jag var dum i huvet :D

Hon sa också att min häst omöjligt kunde behöva såååå stoooora som XXL. :D

Hon har iafl beställt XXL nu så jag får väl se hur mycket det skiljer. Men jag vill verkligen inte att de ska vara större på höjden med, utan bara på omkretsen.

Jag tycker de är svåra att passa in. Mina går precis ihop fram (om de sitter lite lite löst) men går inte så långt ner på baksidan. Ändå blir de slitna i nederkanten och ger skav högt upp på ut och insidan av kotan/kronan vad det nu heter, precis under den stora knölen senskydd sitter om längst ned :p

Det enda som inte skaver på min häst är gummiboots och neoprenboots a la globus "platta". För älskade jag PCs som var de enda som inte skavde på mins hästs far. Men det är la olika helt enkelt :)

Hmm min häst är väldigt skavkänsligt så jag hoppas dem kommer passa. Men jag får också känslan av att de är svåra att passa in. Nästa storlek lär säkert vara för stora så de rör på sig.

Vanliga boots på honom tycker jag inte funkar så bra tyvärr :( Han måste ha så stora så de blir jättehöga så han hindras från att trampa ''igenom'' ordentligt i kotan. Alltså att sporren/undersidan kotan tar emot bootset och hindrar steget för att han trampar ner på en hård kant av bootset.
Passar inte PC så blir det ju att klippa av mina boots jag har som är bra i omkrets men lite för höga, då kan de ju glida ner lite till.

Liknande trådar

Utrustning Jag tänkte passa på att köpa boots nu på mässan i Globen i helgen. Frågan är nu hur man ska veta vilken storlek som passar? Min häst...
Svar
6
· Visningar
7 064
Senast: gylle
·
Hästvård Jag fattar NADA och behöver lite hjälp med mina "filosofiska" tankar såhär på kvällskröken. :angel: Har bestämt mig för att prova...
Svar
6
· Visningar
1 124
Senast: Belethien
·
Körning Ni på Körningsforum, när kör ni in era hästar? 1-2-3 år? Vad för utrustning har ni under inkörningen och "unghäst-perioden"? Jag...
Svar
10
· Visningar
1 961
Senast: evis
·
C
Utrustning Undra om det är jag som är felskapt, men :crazy: Jag vet att jag är lite små tjock, rent ut sagt. Jag skulle gärna vilk aha en Kyra... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
13 160
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka