programinstallationsknas

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare hippie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 875
H

hippie

Jag försöker förtvivlat installera Adobe CS4 i min dator. Installationen går bra och de flesta programmen fungerar normalt (de jag har testkört), men Dreamweaver tvärvägrar fungera. Det startar helt enkelt inte normalt, som det ska.
Jag har provat att installera det på sambons dator och där funkar Dw utmärkt.
Har gjort om det flera gånger på min dator, avinstallerat och börjat om från början. Har till och med återställt hela datorn för att prova om det gjorde skillnad och installerade då CS4 först av allt för att inga andra gamla installationer skulle störa. Men icke, det funkade inte ändå.
Känns ju som att jag inte kan reklamera det heller, när programmet i sig fungerade på sambons dator.

Någon som har koll på varför det blir så här? Kan man göra något åt det eller är det ändå en reklamation som ska till?

Sv: programinstallationsknas

Jag försöker förtvivlat installera Adobe CS4 i min dator. Installationen går bra och de flesta programmen fungerar normalt (de jag har testkört), men Dreamweaver tvärvägrar fungera. Det startar helt enkelt inte normalt, som det ska.
Får du något felmeddelande?
Kör du XP eller Vista?

Det borde ju finnas nån support du kan kontakta på Adobes sida?
:o borde jag ju kunnat komma på själv förstås
Får du något felmeddelande?
Kör du XP eller Vista?
Första gången jag startar programmet hinner jag välja vilja filer det ska vara standardprogram för, sen kommer felmeddelande som säjer något i stil med att det är något fel med programmet. Följande gånger jag försöker starta det öppnas den gröna Dw-rutan som brukar öppnas medan programmet laddar, sen händer ingenting, ingenting, ingenting och ingenting innan den gröna rutan bara försvinner.
Jag kör Vista.

har du alla de senaste uppdateringarna för operativsystemet? sp1 är bland annat ett krav, sedermera så behöver du kanske en framework uppdatering och lite sådant..

Liknande trådar

IT & mobiler Vi fick ärva en gammal iMac från sambons föräldrar. Utifrån vad jag förstår är det en iMac 11,2. Vi försöker nu återställa den...
Svar
6
· Visningar
935
Senast: pajaztar
·
IT & mobiler Jag har sedan några månader tillbaka en Macbook. Novis som jag är på Mac har jag provat mig fram och lärt mig under tiden. Något som jag...
Svar
9
· Visningar
3 144
Senast: Hermelin
·
IT & mobiler Jag har världens huvudbry, nån som har några tankar kring följande?... Förra veckan slog åskan ner, tog modem och dator till...
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: moiran
·
IT & mobiler Jag är så ARG på den här datorn. Sitter och försöker installera iTunes och Quicktime så min mammas nya iPod ska fungera. Men inte då...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka