Projekt helhetsgrepp unghäst

Hippocampus

Trådstartare
(jag vet inte vart jag skulle lägga denna tråd)

Jag läser på ASVHs sida men jag vet inte var projeketet helhetsgrepp unghäst tagit vägen, det står ingenting nytt mer än från januari

Är det någon som vet vad det är för avstånd med hindren i det nya löshoppningssystemet?

Det är ju ingen ide att hoppa enligt det gamla systemet om det inte ska användas nästa år.

Lasse Berglund sa på en clinic att de hoppar hästar inför 3 års testet enligt det nya systemet, men inget mer.

Så det ska ändras till nästa år? Eller inte? Jag får inte tag på projektledaren.
 
Sv: Projekt helhetsgrepp unghäst

Jag vet att det ska vara två hjälphinder på treårstesten nästa år. Avstånden är väl som mellan nuvarande hjälphindret och hindret?
 
Sv: Projekt helhetsgrepp unghäst

kanske de är :D Jag har ingen aning. Så hinder - 6.8 - hinder-6.8 - hinder? Får inte plats i min lilla runda paddock ;)
 
Sv: Projekt helhetsgrepp unghäst

Fast nu när jag tittar på bruksprovets löshoppning, är det så 3 års testerna ska se ut?

De har bom på marken, sen 3.20-3.50 till hinder sen 6.8-7 meter - hinder - 7.30-7.60 - hinder- ut
 
Senast ändrad:
Sv: Projekt helhetsgrepp unghäst

Håller fullständigt med dig om den usla infon om detta, ingenting sen januari och det går inte att öppna länken om den workshopen och sen dess har det varit en till i Falsterbo -inget om den heller. Men nu står det på fb att de har nytt möte just i dagarna så vi får hoppas på uppryckning. Rätt brått med remissrunda om reglementena ska vara i bruk 2013. Jag hittade löshoppningsring med 3 hinder på infon om rådgivande bedömning för hingstar och vi bygger efter den. Hoppas det blir rätt .......
Vill gärna veta hur det blir med 4-åringarna också, kvalitets eller championatskval eller nåt helt nytt -man kan ju hoppas?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 084
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 313
Senast: WSLPZF
·
Tävling Hej! Jag har ett ”problem”. Min C-ponny valack är jag igentligen för lång för då jag är 173cm och väger runt 54kg.. problemet är att jag...
Svar
10
· Visningar
1 847
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp