Promenader

sanderberg

Trådstartare
Hejsan!
Jag har nyligen adopterar en hund från Rumänien. Allting går bra förutom en sak som är väldigt frustrerande.
När vi går på promenad så sätter hon sig ner framför varje person vi möter. Vilket kan bli en hel del stopp då vi bor i stan.

Hur går jag till väga för att bryta detta mönster? 🐾

Sånt behöver nötas på och om du nu nyligen plockat hit hunden, så lär det ju inte vara speciell lång tid du tränat på just det.

Håller med: nöta, nöta, nöta är det som gäller! Min ville tjuvvalla cyklister och bilar och efter mycket upprepningar av nej och kom slutade hon tillslut

Liknande trådar

Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: Nota
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
693
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
21
· Visningar
1 410
Senast: AnneB
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 828
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka