Prophet-stammen?

Albatross

Trådstartare
Vad vet ni om stammen Prophet? Vilken typ av hästar ges ur denna stam? Hur är de i psyket? Hur är de på travbanen? Är denna stam fortfarande verksam?

menar du The Prophet så finns han endast kvar som morfar o farfar...hans avkommor hade tendens att kunna bli ena riktiga vrångskallar :angel:

Tack! :)
Jag har själv en häst som har The Prophet som farfar. Pratade för en tid sedan med en äldre "travhovslagare" som berättade lite om The Prophet och det verkar som att min häst ärvt några av hans, inte alltid smickrande :angel:, egenskaper, bl.a. "tittig" och het. Så därför blev jag nyfiken på om min häst var ett undantag eller om fler avkommor ärvt samma egenskaper.

När jag har tittat på travsportens hemsida verkar The Prophet`s avkommor varit hyfsat framgångrika.

Grisiga gapiga hingstar,märrarna var stenhårda tuffa.

Hyfsade hästar,dom jag sett ofta korta å svarta.

är din e:King Prophet då eller?? en kompis till mig hade honom som passhäst när hon jobbade hos Karl O Johansson...för typ 100 år sen :D

Ja, han är efter King Prophet. Har din kompis berättat något om honom (dvs. om hästen, inte om tränaren :D)

Nä, inget så...men hon hade ju honom som passhäst på sen 70- 80 talet måste det ha varit :confused:
det var en bra häst, en riktig snygging , svart med stjärn, ganska skrikig o kaxig( som stally sa :D)

ok, tack! :)

Får väl vara tacksam över att det åtminstone finns en egenskap som min pålle inte ärvt - tänker på kaxigheten :crazy:.

Mitt varmblodssto är e:songcan u:Golden panache
ue:The Prophet. Kan inte så mkt om travhästar men min hovis (proffstränare) sa att songcan-The prophet är en "Vass" kombination, verkade på honom som att det skulle vara en bra avkomma!

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 589
Senast: Freazer
·
Avel Såg programmet Klonade Djur igår som till största delen handlar om kloning av hästar. Jag hade ingen aning om att det var så utbrett i... 2
Svar
21
· Visningar
1 368
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 557
Senast: Edla
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka