Båda bidrar till människohandel om den gynnasVad har tiggeri med prostitution att göra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Båda bidrar till människohandel om den gynnasVad har tiggeri med prostitution att göra?
Resultatet av ditt handlande blir det sammaMen käre värld!
Det är väl en jäkla skillnad på att ge en slant till någon utan förbehåll, & att först använda någons kropp och sen betala för det.
Vad gäller tiggeri i Sverige har det inte bevisats annat än i enstaka fall med barn inblandade.Båda bidrar till människohandel om den gynnas
Resultatet av ditt handlande blir det samma
"Kära värld"....
Knappast! Men tack, det värmer.
Kl
När jag läser här om hur okomplicerat det är att sälja sex tänker jag på de olika argument som brukar komma från olika delarna av sexindustrin för att rättfärdiga existensen av sexköp.
Här på buke har jag lagt märke till att det ofta satsas på "lyckliga horan"-kortet, dvs är man rätt för jobbet så mår man inte dåligt av det. Det låter fint.
Nu generaliserar jag lite men man ser ofta det argumentet från sexindustrins medel och överklass, samt från hallickar och bordellmammor, från sexköpare och från nyfrälsta som ännu inte har sett sina förutfattade meningar nötas bort av verkligheten.
Arbetarklass, veteraner, de som väljer mellan fattigdom och prostitution samt övriga som jobbar hårt för sin överlevnad på olika sätt brukar tvärtom oftast argumentera för sin rätt att inte trivas med sitt jobb. "Det ska vara ett jobb som alla andra" säger människor gärna när de vill tvätta bort tabut, men finns det verkligen samma krav i andra serviceyrken på att varje minut ska innehålla genuin glädje? Argumentet här är nej, man ställer inte samma krav på konstant lust i andra serviceyrken, därför är det orealistiskt och orimligt att kräva de genuina och personliga känslorna från människor inom sexindustrin.
Tror det är ganska tydligt var jag står på den skalan. Jag har bekanta som blivit rekryterade av hallickar (men de skulle nog föredra att kallas agenturer), jag har en vän som är tillsammans med en man som köpte sex av henne i stil med Pretty Woman och senast jag träffade dem såg jag hur han släpade henne över gårdsplanen i håret, jag har jobbat med massvis av kvinnor som haft dåliga dagar inom sexindustrin, men alla dessa människor räknas inte, får inte synas.
För i frågeställningen "sexköp i Utopia" är allt bra och okomplicerat och om det inte är det, om du inte gillar det, då kan du helt enkelt ta tåget härifrån.
det vi ser här i tråden är att dom som säljer/har sålt/kan tänka sig att sälja sex bemöts som om dom vore mindre vetande och inte själva begriper sitt eget bästa eller inte förstår vilken vidrig kränkning dom utsätter sig för vid sexförsäljningFast i tiggeri-fallen är det ju fiiiiiiiiiiint att ge pengar till "fattiga"...
Vad gäller sex är det ju bara vidrig kvinnosyn...
Hade det gynnat barnen om det hade varit lagligt för dom att tigga i Sverige?
Hade det gynnat barnen om det hade varit lagligt för dom att tigga i Sverige?
Om inte?
Varför gynnar det då vuxna att tigga?
Det är lagligt. Det har gynnat barnen genom att de vuxna haft råd att köpa en bostad/renovera klart bostaden så den är bebolig. De ger barnen möjlighet att gå i skolan istället för att arbeta. Precis som för alla andra barn vars föräldrar plötsligt har en inkomst. Sen finns det andra nackdelar med att föräldrarna är borta långa perioder och barnen får tas om hand av andra släktingar osv. Föräldrarna far illa eftersom de bor dåligt här i sverige när de är här och vi behandlar dom illa osv.Hade det gynnat barnen om det hade varit lagligt för dom att tigga i Sverige?
Om inte?
Varför gynnar det då vuxna att tigga?
Föräldrarna far illa pga att dom blir offer för människohandelDet är lagligt. Det har gynnat barnen genom att de vuxna haft råd att köpa en bostad/renovera klart bostaden så den är bebolig. De ger barnen möjlighet att gå i skolan istället för att arbeta. Precis som för alla andra barn vars föräldrar plötsligt har en inkomst. Sen finns det andra nackdelar med att föräldrarna är borta långa perioder och barnen får tas om hand av andra släktingar osv. Föräldrarna far illa eftersom de bor dåligt här i sverige när de är här och vi behandlar dom illa osv.
Varför tror du att tiggeri gynnar vuxna utsatta människor som faller offer för människohandelAlltså vad har barn med det jag skrev att göra? Eller är det alla ligor man hör om som utnyttjar barn du menar?
Isåfall var det verkligen inte något jag skrev om.
Varför tror du att tiggeri gynnar vuxna utsatta människor som faller offer för människohandel
Om det inte gynnar barn med tiggeri?
Men så är det ju oavsett om det är pengar inblandat eller inte. Hur vet man att någon har sex frivilligt egentligen utan att det ligger något bakom det liksom, omöjligt att veta oavsett om det är pengar eller inte inblandat. Finns många som har sex i självskadesyfte och det är ju omöjligt att veta vid tillfälliga kontakter. Och även om det inte är tillfälliga kontakter så är det omöjligt att veta om partnern vill på riktigt eller om den bara ställer upp.Men när du sagt nej tror du att de fann sig i sitt öde som ensamma / oälskade då eller tror du att de fortsatte kontakta tjejer tills de hittade någon som sa ja?
Dessutom tror jag att det är extremt svårt att att avgöra om det är frivilligt eller inte på någon man träffar så pass kort tid.
Men så är det ju oavsett om det är pengar inblandat eller inte. Hur vet man att någon har sex frivilligt egentligen utan att det ligger något bakom det liksom, omöjligt att veta oavsett om det är pengar eller inte inblandat. Klart att den som vill ha sex letar vidare tills den hittar någon som vill ha sex med den, pengar eller inte.
I mitt fall är det väldigt frivilligt, du kan inte komma och påstå att du vet hur det är i alla fallen. Du kan inte dra alla över samma kam där. Du kan inte skriva till mig att jag inte gör det frivilligt när det är frivilligt för mig. Vem tror du liksom att du är.Att det är pengar inblandat är ju i alla fall ett tecken på att det inte är helt frivilligt.
Uppenbart så har vi träffat totalt olika sexköpare, så enkelt är det. Du kan inte komma och dra alla över samma kam. Tror knappast heller dom som är otrogna säger det när partnern inte vill ha sex. Klart dom ger intrycket att dom är utan sex. Har träffat så otroligt mycket folk som köper sex och som säger att förhållandena håller ihop pga det. Tror knappast att dom säger till vänner och bekanta att dom är otrogna när dom är utan sex från partnern.Och nej, när det handlar om vettiga typer som inte köper sex brukar de vanligtvis inte ringa runt tills de hittat nån att ha sex med. De allra flesta jag känner är helt enkelt utan sex just då om den de vill ligga med inte vill.
I mitt fall är det väldigt frivilligt, du kan inte komma och påstå att du vet hur det är i alla fallen. Du kan inte dra alla över samma kam där. Du kan inte skriva till mig att jag inte gör det frivilligt när det är frivilligt för mig. Vem tror du liksom att du är.
Va? Du skrev:Uppenbart så har vi träffat totalt olika sexköpare, så enkelt är det. Du kan inte komma och dra alla över samma kam. Tror knappast heller dom som är otrogna säger det när partnern inte vill ha sex. Klart dom ger intrycket att dom är utan sex.
Då var det ju snarare du som drog alla över en kam.Klart att den som vill ha sex letar vidare tills den hittar någon som vill ha sex med den, pengar eller inte.
Då kan du inte skriva att det inte är frivilligt vad gäller att sälja sex. Då får du ju skriva att det säkerligen är många som inte gör det frivilligt. Du skriver som om det garanterat inte är frivilligt när pengar är inblandat. Jag vet en hel del som säljer fullkomligt frivilligt och som inte är beroende av pengarna på det sättet.Jag diskuterar problemen jag tycker finns med prostitution, för mig är det ointressant om det finns några enstaka som kan sälja sex helt utan problem och tycker det är ett toppenjobb.
För att jag vill ha pengarna kanske. Varför inte slå ihop dom två sakerna, kalla mig girig eller vad som helst men dom pengarna är goa att ha. Sen känns det oavsett vad du skriver betydligt säkrare att ha sex på det sättet än vad det känns att dra hem någon från krogen. Jag undviker till och med att dra ut pga att det inte känns särskilt säkert.Varför har du inte sex gratis med dessa istället då, om nu inte pengarna gör att du hellre vill ha sex med dem?
Visst, borde skrivit att många är otrogna om dom aldrig får ha nåt sex hemma. Det är inte direkt ovanligt. Sen skrev jag om dom som ville ha sex och som letade efter någon att ha sex med, dom drar definitivt vidare till nästa och frågar tills någon säger ja. Pratar inte om förhållanden enbart.Då var det ju snarare du som drog alla över en kam.
Då kan du inte skriva att det inte är frivilligt vad gäller att sälja sex. Då får du ju skriva att det säkerligen är många som inte gör det frivilligt.
Som sagt, det är inte alls ett tecken på att det inte är helt frivilligt. För mig är det fortfarande helt frivilligt trots att det är pengar inblandat. Att det är pengar inblandat säger ingenting egentligen. Det är bara ett tecken på att någon vill ha pengar. Sen anledningarna kan ju variera dock.Jag skrev:
Att det är pengar inblandat är ju i alla fall ett tecken på att det inte är helt frivilligt.
Som sagt, det är inte alls ett tecken på att det inte är helt frivilligt. För mig är det fortfarande helt frivilligt trots att det är pengar inblandat. Att det är pengar inblandat säger ingenting egentligen. Det är bara ett tecken på att någon vill ha pengar. Sen anledningarna kan ju variera dock.