Prostitution -rätt eller fel

Fast helt fel är det inte att gå efter den filmen även om det är naivt att man träffar kärleken på det sättet. Och skillnaden då att man inte plockar upp folk från gatan direkt.

Du får gärna förklara vad det är som gör att den filmen inte är totalt värdelös som underlag för hur prostitution och dess följder ser ut i verkligheten? Egentligen tänker jag väl att diskuterar du och jag prostitution utifrån filmen är ett bra underlag för det hela är vi så långt ifrån varandra det går att komma.

Verkligen ingenting med den är bra tycker jag, varken ur kvinnosynpunkt, romantiksynpunkt, moralsynpunkt eller förhållandesynpunkt.

Du får gärna förklara vad det är som gör att den filmen inte är totalt värdelös som underlag för hur prostitution och dess följder ser ut i verkligheten? Egentligen tänker jag väl att diskuterar du och jag prostitution utifrån filmen är ett bra underlag för det hela är vi så långt ifrån varandra det går att komma.
Jag har sålt i många år till och från och jag ser faktiskt inte så stor skillnad förutom det att det inte direkt är så att man står på gatan och säljer. Sen som sagt, att träffa kärleken är väl lite naivt men jag har träffat många väldigt charmiga trevliga personer som det är lätt att falla för. Har faktiskt bara träffat trevliga fräscha människor. Jag vet inte hur du tror det ser ut i verkligheten och hur följderna ser ut? Jag tror iofs följderna beror på mycket hur säker man är, hur man plockar kunder. Hur bra man känner sig själv, det ska vara kul och det ska kännas bra. Problem kommer när man börjar göra saker man egentligen inte vill, då kan följderna tror jag bli ganska jobbiga tillslut.

Den filmen om jag fattat det rätt så var han inte ute efter att köpa sex från början och var inte en sådan som gjorde det heller egentligen. Därför så behöver det inte vara ett helt fel förhållande i den filmen. Dom träffades inte för att han ville köpa sex utan för att han hade problem med att köra bilen.

@Grazing Ah, du har sålt sex själv, ja då har jag verkligen inget av tyngd att komma med rent diskussionsmässigt.

Trodde verkligen inte den skulle kunna fungera som ett verklighetsbaserat underlag men där ser man! Tänkte mig att det var en så otroligt romantiserad version av prostitution och att verkligheten är mycket smutsigare. Påföljderna tänkte jag på individnivå inte var "träffar kärleken i sitt liv" utan generellt var mer "har inget annat val". Men det är väl mina egna fördomar som talar där då?

@Grazing Ah, du har sålt sex själv, ja då har jag verkligen inget att komma med rent diskussionsmässigt om filmen.

Trodde verkligen inte den skulle kunna fungera som ett verklighetsbaserat underlag men där ser man! Tänkte mig att det var en så otroligt romantiserad version av prostitution och att verkligheten är mycket smutsigare. Påföljderna tänkte jag på individnivå inte var "träffar kärleken i sitt liv" utan generellt var mer "har inget annat val". Men det är väl mina egna fördomar som talar där då?
Verkligheten böhöver inte vara mycket smutsigare. Men det är väl åt båda håll, beror på individen som säljer kan jag tänka mig, varför man gör det osv.

Säljer man för att man inte har något val rent ekonomiskt så kan jag tänka mig att man tar mera risker, står ut med saker man inte vill osv för att få pengarna. Men det är inte så det måste se ut. Tror det finns alla varianter av dom som säljer och följderna blir nog därefter också.

Intressant att de som har sålt sex eller kan tänka sig göra det ser det som något vid sidan av. Lite extra pengar, man väljer själv när man vill jobba, man sållar bland kunderna.

Ska prostitution ses som ett jobb man kan försörja sig på kan man inte vara så nogräknad, misstänker jag.

Jag har sålt i många år till och från och jag ser faktiskt inte så stor skillnad förutom det att det inte direkt är så att man står på gatan och säljer. Sen som sagt, att träffa kärleken är väl lite naivt men jag har träffat många väldigt charmiga trevliga personer som det är lätt att falla för. Har faktiskt bara träffat trevliga fräscha människor. Jag vet inte hur du tror det ser ut i verkligheten och hur följderna ser ut? Jag tror iofs följderna beror på mycket hur säker man är, hur man plockar kunder. Hur bra man känner sig själv, det ska vara kul och det ska kännas bra. Problem kommer när man börjar göra saker man egentligen inte vill, då kan följderna tror jag bli ganska jobbiga tillslut.

Den filmen om jag fattat det rätt så var han inte ute efter att köpa sex från början och var inte en sådan som gjorde det heller egentligen. Därför så behöver det inte vara ett helt fel förhållande i den filmen. Dom träffades inte för att han ville köpa sex utan för att han hade problem med att köra bilen.

Och hur mår du i själen?
Utifrån det du skrivit här på forumet verkar du ha ganska svåra psykiska problem och vara en person som mår väldigt dåligt. Du tror inte att det har ett samband med att du tycker det är helt okej att sälja din kropp och sexualitet till alla som kan betala?

Du bekräftar tesen om att den lyckliga horan inte finns. :(

Och hur mår du i själen?
Utifrån det du skrivit här på forumet verkar du ha ganska svåra psykiska problem och vara en person som mår väldigt dåligt. Du tror inte att det har ett samband med att du tycker det är helt okej att sälja din kropp och sexualitet till alla som kan betala?

Du bekräftar tesen om att den lyckliga horan inte finns. :(
Fast nu säljer bara jag när jag mår bra, aldrig i mina sämre stunder.

@Grazing Jag funderar lite på när du säger att du bara träffat charmiga och trevliga personer som du skulle kunna falla för. Jag tänker rent i maktbalansen, det måste ju vara någonting som gör att de betalar dig för sexet och att du inte ligger med dem gratis? Alltså var själva betalningshaken finns. För om de är trevliga och rena och fina etc, varför blir de inte ONS eller KK eller bara kravlöst sex på bådas villkor?

Och hur förhåller du dig till det faktum att de betalar dig för en tjänst som de förväntar sig bli utförd av dig? Jag tänker att det kan vara svårt att särskilja det helt frivilliga från det du inte skulle gjort om du inte fick betalt?

Du måste verkligen inte svara på det här inlägget om du inte vill, inser ju att det är hur personligt som helst.

Men jag också, kan verkligen inte förstå hur man inte kan göra det. Därav den totala härdsmältan. Kände lite att ja, diskuterar vi prostitution utifrån den filmen är vi körda redan i utgångsläget.

(Kan ingenstans förstå hur Richard Geres rollfigur kan ses som någon slags romantisk förebild. Han är ett äckligt creep.)

Jag hatar verkligen den där filmen. På riktigt.

Den är vidrig på så många plan. Plus att det hela har getts en så fin och glossig förpackning att alldeles för många har köpt konceptet :yuck:

Glad att det gick bra för dig. MEN du kunde lika gärna råkat bjuda hem en sjuk jävel som skadat dig svårt eller tom dödat dig under akten. Män som köper sex har en vidrig kvinnosyn och risken att bli utsatt för våld är mycket stor. Även för de "självständiga och frivilliga". Du hade tur som la av innan något hände.
Jag kan lika gärna stöta på en man på krogen som har en vidrig kvinnosyn, som lägger nått i min drik/förföljer mig och våldtar mig. Absolut kan saker hända. Riktigt hemska saker kan hända. Och ja jag kanske hade tur som inte råkade ut får något allvarligare än en kund som blev arg som ett barn i trotsåldern när jag nekade honom umgänge och bad honom gå då han hade druckit öl innan (så pass att jag märkte det).

Att generalisera "att män som köper se har en vidrig kvinnosyn" tycker jag är helt åt skogen. Självklart finns det dom som har det. Och ännu en gång hade jag kanske tur, men de allra flesta var ensamma män. Som sökte sällskap/få utleva fantasier/eller helt enkelt bara ville ha sex för dom inte fick det hemma. De flesta var äldre, de flesta var gifta eller i ett förhållande. Jag valde medvetet bort yngre killar (under 25 typ) såvida dom inte gav ett bra intryck i mail och sedan i telefonen, just för att det är större chans att äldre har ett annat behov av sällskapet än yngre (detta är mina egna tankar och inget som gäller för alla såklart). Jag upplever att även att yngre män har en annan syn på kvinnor än äldre män vilket också bidrog till hur jag valde vilka jag skulle träffa.

Har haft den diskussionen irl tidigare och då var det någon som drog fram "amen i Pretty woman bestämde ju Julia Roberts karaktär sig för att inte kyssa männen hon sålde sig till så att ja man kan ju välja själv och dessutom träffade hon ju kärleken genom jobbet". :banghead: :arghh: Alltså härdsmälta i hjärnan.
:rofl::rofl:

@Grazing Jag funderar lite på när du säger att du bara träffat charmiga och trevliga personer som du skulle kunna falla för. Jag tänker rent i maktbalansen, det måste ju vara någonting som gör att de betalar dig för sexet och att du inte ligger med dem gratis? Alltså var själva betalningshaken finns. För om de är trevliga och rena och fina etc, varför blir de inte ONS eller KK eller bara kravlöst sex på bådas villkor?
Det är många som istället för att gå ut på krogen och ragga upp någon hellre betalar den summan och får sexet direkt istället för att betala för drinkar osv innan hemgång, det blir ju oftast samma summa. En kväll på krogen är ju inte direkt billig. Dessutom blir oftast träffen trevligare och sexet bättre då båda parter är nyktra och klara i huvudet vilket sällan inträffar under ett ons tex. Dom jag träffat köper inte för att dom inte kan träffa andra utan att betala för det utan snarare att dom insett fördelarna med att köpa direkt istället för att gå igenom drinkarna.

Tycker snarare makten ligger hos mig som säljer då jag inte gör något jag inte vill, dom har ingenting att säga till om. Det är dom som tar riskerna genom att lämna ut namn och adresser osv. Så det är i mina ögon på bådas villkor. Jag kan inte se att den som köper per automatik har all makt. Snarare tvärtom.
Och hur förhåller du dig till det faktum att de betalar dig för en tjänst som de förväntar sig bli utförd av dig? Jag tänker att det kan vara svårt att särskilja det helt frivilliga från det du inte skulle gjort om du inte fick betalt?
Om dom ber om något jag inte är tillfreds med så gör jag det inte, dom förklarar innan precis vad dom är ute efter och jag avgör sedan om det passar eller inte. Det gäller att vara tydlig och rak och känns det fel under träffen så är det ju bara att gå därifrån.

Och för att spinna vidare på hur jag själv valde vilka jag träffade...
Oavsett ålder så var korrekt skrivna mail, ett trevligt tonfall och det allmänt intrycket viktigt för mig. Skrev dom inte "det dom skulle" i mailet fick dom inget svar. Ett "jag vill träffas" "jag vill knulla dig" "vad kostar det?" osv hamnade i papperskorgen. Jag hade tydligt skrivit i min profil vad jag gjorde, vad det kostade och hur jag ville de skulle ta kontakt (berätta lite vad dom önskade, när, hur länge och gärna några ord om sig själv) och respekterade inte det så då blev det heller inget. Är man desperat efter pengarna kan jag tänka mig att man tar större risker, inte är så noga med vem man träffar och vart. Jag tog bara emot hemma då jag kände mig säkrare där. Men på den punken är alla eskorter olika såklart.
@Grazing jag tycker du sätter ord på hur jag själv också resonerat och tänkt. :)

@Wysiwyg jag hade faktiskt en kund som övergick till någon typ av kk relation (utan betalning alltså), så visst kan det hända även om det nog inte hör till vanligheterna. Vi har fortfarande kontakt även om vi inte ses längre då jag flyttat ganska långt bort.

Det är många som istället för att gå ut på krogen och ragga upp någon hellre betalar den summan och får sexet direkt istället för att betala för drinkar osv innan hemgång, det blir ju oftast samma summa. En kväll på krogen är ju inte direkt billig. Dessutom blir oftast träffen trevligare och sexet bättre då båda parter är nyktra och klara i huvudet vilket sällan inträffar under ett ons tex. Dom jag träffat köper inte för att dom inte kan träffa andra utan att betala för det utan snarare att dom insett fördelarna med att köpa direkt istället för att gå igenom drinkarna.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva som svar på det här. Kan liksom bara reagera utefter min egen världsbild och den hade ju varit att kräkas rakt ut på den kille som tyckte han (direkt eller indirekt) köpte sex av mig genom att bjuda mig på en drink. Den argumentationen gör liksom inget för bilden att sexköp är okomplicerat utan bygger snarare på att (oftast) män tycker sig ha rätt till kvinnors kroppar om de ger något i utbyte.

Och det du beskriver, att inte behöva ragga på krogen, kan man ju hitta helt utan att varesig betala för det eller bli betald.

Tycker snarare makten ligger hos mig som säljer då jag inte gör något jag inte vill, dom har ingenting att säga till om. Det är dom som tar riskerna genom att lämna ut namn och adresser osv. Så det är i mina ögon på bådas villkor. Jag kan inte se att den som köper per automatik har all makt. Snarare tvärtom.
Om dom ber om något jag inte är tillfreds med så gör jag det inte, dom förklarar innan precis vad dom är ute efter och jag avgör sedan om det passar eller inte. Det gäller att vara tydlig och rak och känns det fel under träffen så är det ju bara att gå därifrån.

Det är ju väldigt bra att du inte har några problem i den frågan! Jag tänker mig dock att det inte är helt representativ attityd för sexköpare? Men vad vet jag, har egentligen ingen insyn i det hela annat än den teoretiska.

Senast ändrad:
@Wysiwyg jag hade faktiskt en kund som övergick till någon typ av kk relation (utan betalning alltså), så visst kan det hända även om det nog inte hör till vanligheterna. Vi har fortfarande kontakt även om vi inte ses längre då jag flyttat ganska långt bort.

Intressant! Hur gick den övergången till och vad var det som gjorde att ni upphörde med det tidigare arrangemanget? Jag är fortfarande inne på att det måste finnas någon slags hake på hela betalningsgrejen, annars hade det väl varit som vilket KK-förhållande som helst redan från början? Eller ja, vad var det som gjorde att du tog betalt i början?

Jag kan lika gärna stöta på en man på krogen som har en vidrig kvinnosyn, som lägger nått i min drik/förföljer mig och våldtar mig. Absolut kan saker hända. Riktigt hemska saker kan hända. Och ja jag kanske hade tur som inte råkade ut får något allvarligare än en kund som blev arg som ett barn i trotsåldern när jag nekade honom umgänge och bad honom gå då han hade druckit öl innan (så pass att jag märkte det).

Att generalisera "att män som köper se har en vidrig kvinnosyn" tycker jag är helt åt skogen. Självklart finns det dom som har det. Och ännu en gång hade jag kanske tur, men de allra flesta var ensamma män. Som sökte . De flesta var äldre, de flesta var gifta eller i ett förhållande. Jag valde medvetet bort yngre killar (under 25 typ) såvida dom inte gav ett bra intryck i mail och sedan i telefonen, just för att det är större chans att äldre har ett annat behov av sällskapet än yngre (detta är mina egna tankar och inget som gäller för alla såklart). Jag upplever att även att yngre män har en annan syn på kvinnor än äldre män vilket också bidrog till hur jag valde vilka jag skulle träffa.
Det är faktiskt just det som jag anser är en vidrig människosyn (eftersom det finns både män och kvinnor som köper). Att det är en rättighet att ha sällskap/få utleva fantasier/eller helt enkelt bara ha sex för dom inte får det hemma. Att de har rätt till någon annans kropp.

Tycker du förringar riskerna nåt otroligt. Även om jag är mycket väl medveten om vad som kan ske med nån man känner eller träffar på krogen så innebär prostitution risker på en helt annan nivå, generellt sett.

Det är ju väldigt bra att du inte har några problem i den frågan! Jag tänker mig dock att det inte är helt representativ attityd för sexköpare? Men vad vet jag, har egentligen ingen insyn i det hela annat än den teoretiska.

Nej, det är verkligen inte min upplevelse. Men jag kanske bara var dålig på att välja ut rätt sexköpare, vad vet jag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Gps-halsband
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka