Protesterar genom att kissa..

E

elvisS

har en treårig hankatt som är kastrerad..
Eftersom grannar klagar kan han inte gå ut varje dag och då istället går han och kissar på saker som protest..Då till frågan, finns det något man kan göra åt det??
 
Sv: Protesterar genom att kissa..

Jag tror ju inte på att den kissar i protest faktiskt, jag tror inte att djur tänker så. (men ibland undrar man ju med katter :devil: ). Är den extremt petig med lådan, att det alltid måste vara rent?
 
Sv: Protesterar genom att kissa..

jorå..rent är det alltid.!
 
Sv: Protesterar genom att kissa..

Tumregler: Alltid än låda mer än antal katter.
Det är mer naturligt för en katt att använda låda utan tak.
Lådan ska skuras minst en gång per vecka och bytas ut årligen.
Lådan ska helst inte stå i ett hörn.
De föredrar mjuk sand.
Här var i alla fall några tips att starta med.
 
Sv: Protesterar genom att kissa..

Vad kissar han på?

Göra saker i protest det kan dom, jag lovar.

Varje morgon när min karl far till jobbet bruka han släppa ut katterna och får dom då av nån anledning inte gå ut på morgonen så går den ena raka spåret och sätter sig utanför bajslådan och skiter. Det slår ALDRIG fel.
 
Sv: Protesterar genom att kissa..

Ta kissen till vetten! Han kan ha problem med urinvägarna, jättevanlig orsak till att katter kissar på fel ställe!
 
Sv: Protesterar genom att kissa..

jaa..han brukar sätta sig i väskor och på mattor..

mm kanske måste gå till vet. men han kissar bara ( ibland)när han inte får gå ut..?så om det skulle vara något med urinvägar skulle han väl göra det regelbundet?

Han är lite småjävlig,,han kom på att om han sträcker sig lite till när han river på dörren( ännu ett ohyfs:eek: ) når man ringklockan och det låter mera..!!:idea:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 434
Senast: Rhinos
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
528
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 428
Senast: Wille
·
Övr. Katt Skulle behöva input! Skaffade en kattunge i somras så en av mina katter fick tas bort. Katten som blev kvar är en 10-årig kastrerad...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp