Protestkissar

MidnightSoul

Trådstartare
Har uppstått nu senaste veckan, vet inte om det är protest eller vad det är. Om det är protestkisseri så mot vad?

Han har kissat precis vid lådan 3 ggr nu senaste veckan. Kommer inte hur lådan var första gången, men andra gången hade jag ganska nyligen rensat den å det var bara en kiss fläck i den, idag var det inge kiss alls i lådan när han kissade precis utanför den.

Han har nyligen legat på ultuna för urinsten där dom fick öppna upp honom för dom fick inte bort katetern. Har käkat s/o index foder i en å en halv vecka nu.

Aldrig gjort liknande innan urinstenen förutom när jag precis hämtade hem honom så sket han i duschen vilket löstes med att han inte fick vara där ett på ett par veckor.
 
Katter protestkissar inte utan det är något som är fel, fysiskt eller så mår inte kisse bra mentalt.

Min helt ovetenskapliga gissning, med erfarenhet av en njur/UVI katt är helt enkelt att han förknippar lådan med smärta och att han vill gå på den men är rädd för att det ska göra ont. Precis som UVI katter kissar på olika mjuka ställen i försök att komma bort från smärtan som förknippas med lådan. Verkar logiskt om han även bajsar utanför.
 
Hmm. Har du varit i kontakt med veterinären angående detta? Med tanke på de problem han haft (nyligen dessutom) så gissar jag att det finns ett samband. Jag skulle tro att han undviker lådan på grund av smärta, inte missnöje. Om jag vore du skulle jag ringa och ta ett snack med veterinären och ta det där ifrån.

Jag hade ju en katt med njursvikt och återkommande UVI. Varje gång hon kissade utanför lådan (då gärna i min säng) så var det ett säkert tecken på att hon fått UVI igen.
 
Hmm. Har du varit i kontakt med veterinären angående detta? Med tanke på de problem han haft (nyligen dessutom) så gissar jag att det finns ett samband. Jag skulle tro att han undviker lådan på grund av smärta, inte missnöje. Om jag vore du skulle jag ringa och ta ett snack med veterinären och ta det där ifrån.

Jag hade ju en katt med njursvikt och återkommande UVI. Varje gång hon kissade utanför lådan (då gärna i min säng) så var det ett säkert tecken på att hon fått UVI igen.
Han kissade lite överalt när han fick stenarna. Nu är det precis utanför lådan vilket gör mig konfunderad. Men slängde plastmattan för kattsanden nu den luktade inte så gott efter att ha blivit kissad på 3 ggr trots avsköljning.
Får ringa å fråga imorgon, se vad dom säger.

+ @MJLee
 
Katter protestkissar inte utan det är något som är fel, fysiskt eller så mår inte kisse bra mentalt.

Min helt ovetenskapliga gissning, med erfarenhet av en njur/UVI katt är helt enkelt att han förknippar lådan med smärta och att han vill gå på den men är rädd för att det ska göra ont. Precis som UVI katter kissar på olika mjuka ställen i försök att komma bort från smärtan som förknippas med lådan. Verkar logiskt om han även bajsar utanför.
Bajsandet var när han var 12 veckor så är några år sedan.
 
Kan mycket väl vara så att han förknippar lådan med smärta. Det är rätt typiskt att de sätter sig brevid lådan då. Prova att ställa fram en annan låda och se om han går till den istället.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 327
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 819
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 777
Senast: Fibusen
·
Katthälsa hej allihopa! Jag hoppas att ngn vill ta sig tid och läsa detta inlägg och hjälpa mig! Jag har en birmahona på 1 år, hon är kastrerad...
Svar
18
· Visningar
7 139

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp