prova-på ritt.

attempt

Trådstartare
Hålls det någon prova-på ritt/nybörjarritt för oss som vill testa på hur det är att tävla i distansritt men inte vill rida de stora tävlingarna än? Eller kallas dem bara clear round kanske?
I sånnafall, vart i Västa götaland hålls dem och när?

En annan fråga, får man rida med delade westerntyglar? Har hört lite olika teorier om att det skulle vara förbjudet.

Sv: prova-på ritt.

Kolla på www.distanslistan.se. Där hittar du propositioner om det anordnas tävlingar i närheten av dig.
På en del tävlingar har dom både prova på och clear round.
Lycka till!

Sv: prova-på ritt.

tror delade tyglar är föbjudet.. de flesta säger det.. (men har sett en hel del på t.ex. Bergaritten med det..)..
du kan ju ta med dem och fråga på plats, men ha med de hela också för säkerhets skull.

Liknande trådar

Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
557
Senast: tara
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
781
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 415
Senast: Edla
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 517
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka