Prova ut/anpassa westernsadel

trofé

Trådstartare
Hur passar man in en westernsadel? vad går man på när man kollar hur den ligger etc? Vet vilka saker i huvudsak man ska titta på och prova när det gäller engelsksadel, men hur är det med western?

Finns det olika bomvidder även här? Vilken sists storlek ska man ha om man har ca 16,5" på engelsksadel? Hur mycket spelar det in/är risk för att sadeln är tex för lång för hästen? Vilken modell på westernsadel ska man ha som nybörjare inom grenen innan man mer har grenspecificerat sig?

Mycket tacksam för alla era kloka och rådiga svar!
 
Sv: Prova ut/anpassa westernsadel

Sök det finns massor av trådar. Själv ska jag ta hjälp av en utprovare hade jag tänkt när det blir aktuellt med en westernsadel.
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 175
Senast: JennyLz
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 391
Senast: Lycan
·
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 912
Senast: Sixten
·
Utrustning Jag söker lite råd om sadeltyper. Jag köpte för ett par månader sen en häst (min första egna) av ridskolan där jag ridit i ett antal...
Svar
7
· Visningar
1 468
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp