Vad ska jag köpa för häst?

Tack för alla svar! Börjar kolla lite på fullblod nu. Irländare kan nog också funka, hur är hälsan hos dem generellt om nån vet?

Har inget emot att utbilda själv, men vill att den ska vara inriden i alla fall och helst hoppat nåt.
De irländare jag har träffat på har varit väldigt hållbara hästar.
 
Kanske värt att lägga ut lite fiskekrokar och ev. annons med info om och budget för den sorts häst du söker @Sixten? Finns ofta fler hästar till salu än de som ligger på annons.
P
Tack för alla svar! Börjar kolla lite på fullblod nu. Irländare kan nog också funka, hur är hälsan hos dem generellt om nån vet?

Har inget emot att utbilda själv, men vill att den ska vara inriden i alla fall och helst hoppat nåt.
Ett tips är att kolla fullblod som gått hinderlöp. En del av dem har gjort kite annat också. Dels är de inhoppare , en del är hoppade över fälttävlanshindet och vissa har gått tramchasing o jakt.De är också oftast lite högre o grövre
 
Om någon är intresserad av att veta hur det blev så har jag nu en irländare i stallet 🙂
Irländsk sporthäst på 4 år. Hittade honom på mycket nära håll så kunde provrida flera gånger. Han är stor men sansad och väldigt trevlig. Mycket väl inom budget dessutom. Ska bli spännande att se vart detta leder 😊
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
571
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
801
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 590
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 732
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp