Prova ut travsele

Zevzan

Trådstartare
Lånade hem ett travsele idag. Undrar lite hur man Ska tänka tänka med det.
Jag tänker ju som en sadel att den inte ska ligga mer mot manken.

Ligger verkligen kloss mot och en från stallet sa att det blir bättre med ett selunderlägg men är skeptisk.

Så vad tror ni?
received_1912753225415122.webp

Omöjligt att säga, gissningsvis har du lagt den för långt fram. Prata med någon i din närhet som håller på med travhästar :)

Omöjligt att säga, gissningsvis har du lagt den för långt fram. Prata med någon i din närhet som håller på med travhästar :)

Vi fick tag på en. På selet där dom vanligtvis brukar ligga. Men hästen har så lång manke så kändes konstigt att lägga den så långt bak för mig bara:p

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 415
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 285
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka