Pruta på sadel

Samma sak där, högst beroende på var man bor. Fullt begripligt, sadelutprovaren ska ju ha täckning för att åka 10 mil eller mer.
Ja klart att det påverkar. Men det finns sadelprovare som åker omkring i stora delar av Sverige så många (såklart inte alla) kan ju få tillgång till en av dessa.
 
Ja klart att det påverkar. Men det finns sadelprovare som åker omkring i stora delar av Sverige så många (såklart inte alla) kan ju få tillgång till en av dessa.

De brukar dock vilja ha x kunder på samma ställe. Så en anläggning kan nog få besök oavsett. Men t ex om du har 2 hästar själv då är det i stora delar av landet faktiskt kört.

Nu är det sällan i sak så stort problem. Folk är vana att åka iväg och gör det, åker till sadelutprovaren.
 
De brukar dock vilja ha x kunder på samma ställe. Så en anläggning kan nog få besök oavsett. Men t ex om du har 2 hästar själv då är det i stora delar av landet faktiskt kört.

Nu är det sällan i sak så stort problem. Folk är vana att åka iväg och gör det, åker till sadelutprovaren.
Jag vet som sagt flera utprovare som kommer ut även om man är ensam kund. Men man får såklart betala för det.
De jag själv köpte sadel från sist (som kom till mig som ensam kund) åker genom stora delar av Sverige men försöker då samköra så att de har flera kunder på rutten.
 
Jag vet som sagt flera utprovare som kommer ut även om man är ensam kund. Men man får såklart betala för det.
De jag själv köpte sadel från sist (som kom till mig som ensam kund) åker genom stora delar av Sverige men försöker då samköra så att de har flera kunder på rutten.

Fast det kanske gäller där du bor. Det område jag bodde tidigare så inte en enda åkte ut för mindre än 5 st, oavsett vad man betalade. Och jag har full förståelse för det, så inget gnäll utan konstaterande. Nu åkte jag ju endera till sadelutprovare tills de blev dåliga, och sen provade ut själv genom att använda de förmedlare som skickar på prov. Men då letade jag I vettig budgetklass. De med liten budget hade det mer besvärligt.

Sen, ett arrangemang där köpare och säljare möts skulle ju snabbt visa sig automatiskt om det på ort xx finns intresse och behov eller inte. Och de som inte ville skulle enkelt kunna låta bli bara.
 
Jag tycker inte att det är fel att lämna ett bud på det man är beredd att betala, antingen accepterar säljaren budet eller nekar. Inte värre än så. Sen gillar jag inte skambud själv som säljare vilket jag har med mig när jag är köpare. Prissättning är svårt på begagnat.
 

Liknande trådar

Gnägg Redan innan jag fick ta bort min tant övertalade min man mig att börja titta på en ny häst. När hon sedan fick somna in pushade han mig...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 997
Senast: IngelaH
·
Utrustning Förut när jag ägde häst var sadel och bett det värsta jag visste att köpa. Nu har jag ett hästlöst problem. vad fasiken ska jag ha för...
Svar
8
· Visningar
2 269
Senast: Drago
·
Utrustning Skulle behöva lite inputt ang butiks prissättning på en sadel jag ev ska köpa. Nästa vecka ska pållen få prova en Prestige D1 Iceland...
Svar
8
· Visningar
4 043
Senast: HannaZ
·
Utrustning Denna stora C-(ev liten D-)ponny har en extremt kort rygg. Tänk er kort, och så kortar ni av detta ännu mer. (kan mäta till senare men...
Svar
16
· Visningar
2 382
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp