Psykiska biverkningar på kortison?

Igår bytte vi från Prednisolon till Medrol. Redan igårkväll såg jag ett helt annat lugn i hunden. Vi har inte testat öht med valpen, kommer inte göra det på ett par veckor än, men min lilla JR verkar ha gått tillbaka mer till sitt normalläge.

Tyvärr har han tappat en del kondis och är lite uppsvälld, men han fick ändå höra att han var stilig igår när vi tog blodprov:love:

Det var Prednisolon jag blev knäpp av... Hoppas det fortsätter åt rätt håll nu! :)
 
Intressant! Testade du att byta preparat?

Nej men jag vet sedan tidigare att betapred är ok, det ger inte samma effekt (den blir jag bara speedad av, jag tog den som förmedicinering efter att ha fått en anafylaktisk chock av en annan medicin som jag behövde... min kropp är lite av andrasortering). Dvs behöver jag kortison igen får de prova med något annat än prednisolon för jag är hellre dålig än tar det igen.
 
Igår bytte vi från Prednisolon till Medrol. Redan igårkväll såg jag ett helt annat lugn i hunden. Vi har inte testat öht med valpen, kommer inte göra det på ett par veckor än, men min lilla JR verkar ha gått tillbaka mer till sitt normalläge.

Tyvärr har han tappat en del kondis och är lite uppsvälld, men han fick ändå höra att han var stilig igår när vi tog blodprov:love:
Nu reagerade inte min hund på samma sätt som din men han blev manisk hungrig på prednisolon, försökte typ äta allt i hans väg. Så pass att han svalde en tennisboll och ett cykelhantag i gummi (8 cm långt och 3 cm i diameter)... (Eftet detta användes munkorg en period). Den extrema hugern försvann när vi byte till medrol. Han har nu stått på medrol i 3 års tid och det funkar mkt bra. Numera äter han en mkt låg dos men det gjorde han inte i början.

Håller tummarna för er del!
 
Nu reagerade inte min hund på samma sätt som din men han blev manisk hungrig på prednisolon, försökte typ äta allt i hans väg. Så pass att han svalde en tennisboll och ett cykelhantag i gummi (8 cm långt och 3 cm i diameter)... (Eftet detta användes munkorg en period). Den extrema hugern försvann när vi byte till medrol. Han har nu stått på medrol i 3 års tid och det funkar mkt bra. Numera äter han en mkt låg dos men det gjorde han inte i början.

Håller tummarna för er del!
Jag förstår hunden. Ok, jag åt inte cykelhandtag eller bollar, men allt ätligt i kylskåpet typ. Hade sånt fruktansvärt sug efter saker hela tiden.
Och blev hyper. Väldigt jobbigt eftersom mage hatade typ allt jag åt och kroppen egentligen var helt slut.
 
Jag förstår hunden. Ok, jag åt inte cykelhandtag eller bollar, men allt ätligt i kylskåpet typ. Hade sånt fruktansvärt sug efter saker hela tiden.
Och blev hyper. Väldigt jobbigt eftersom mage hatade typ allt jag åt och kroppen egentligen var helt slut.
Låter hemskt! Kortison är ju ibland tyvärr det enda som funkar men biverkningarna kan definitivt vara jobbiga.
 
Nu reagerade inte min hund på samma sätt som din men han blev manisk hungrig på prednisolon, försökte typ äta allt i hans väg. Så pass att han svalde en tennisboll och ett cykelhantag i gummi (8 cm långt och 3 cm i diameter)... (Eftet detta användes munkorg en period). Den extrema hugern försvann när vi byte till medrol. Han har nu stått på medrol i 3 års tid och det funkar mkt bra. Numera äter han en mkt låg dos men det gjorde han inte i början.

Håller tummarna för er del!
Han har blivit extremt glupsk, så det stämmer väl:D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 170
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
2 957
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Hej! Jag tidigare skrivit om min valp som har juvenil vaginit. Hon får återkommande urinvägsinfektioner pga detta. Hon är behandlad med...
Svar
16
· Visningar
2 921
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp