Bukefalos 28 år!

Psykolog internet

karamelldrottningen

Trådstartare
Funderar på att söka mig till en psykolog. Men vet inte om man ska satsa på en via internet eller irl?
Jag har gått hos en barnpsykolog i många många år men känner att jag behöver kanske någon annan. Någon helt ny. Kanske ett nytt koncept?
Jag vet inte.
Tankar och erfarenheter?
 
Kan rekommendera att kolla in Pratamera. Där finns en lång lista med både psykologer och psykoterapeuter. Tyvärr är tiderna bara 30 minuter men du kan boka när det passar dig och göra det i lugn och ro hemma. Jag har dock bara pratat med en därifrån och har ingen erfarenhet från annat än kurator tidigare. Tycker det har funkat bra för min del.
 
Funderar på att söka mig till en psykolog. Men vet inte om man ska satsa på en via internet eller irl?
Jag har gått hos en barnpsykolog i många många år men känner att jag behöver kanske någon annan. Någon helt ny. Kanske ett nytt koncept?
Jag vet inte.
Tankar och erfarenheter?
Jag får bättre ”effekt” av terapisamtal IRL än via video. Har haft videosamtal med min terapeut någon gång pga sjukdom och det kändes inte lika tydligt på något sätt. Men beror kanske lite på hur man är. Men finns säkert studier också som tittar på om det är sämre/bättre/likvärdigt med onlineterapi va IRL.

Finns ju också massa olika terapiformer att testa, om du inte haft så bra effekt av den metod du använt nu.
 

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
656
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag har varit deprimerad i väldigt många år och under åren har jag känt att jag blivit mer och mer avslagen i mina känslor, inte pga...
Svar
11
· Visningar
846
Senast: Lyan
·
Samhälle Jag blev utsatt för en våldtäkt för två år sedan, anmälde det inte efteråt då jag mådde för dåligt. Men nu har jag bearbetat det mycket...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: DenDär
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp