cassiopeja
Trådstartare
När folk får höra att jag vill ha en pudel så blir dom flesta väldigt överraskade, förskräckta och skeptiska. "Men ska du inte skaffa en RIKTIG hund istället?" "Nej usch och fy - ingen pudel!" "Men är du inte riktigt klok?!"... Alla känner någon kusins granne eller kompis moster som har en pudel, och det är alltid en riktigt hemsk hund: ouppfostrad, ettrig, korkad, skällig, fisförnäm, äcklig, ful, jobbig, skygg, okontaktbar - ja allt hemskt man kan komma på. I de flestas ögon verkar pudel vara "skit-på-snöre", skälliga små rosa fluffiga monster med en gammal tant i andra ändan av kopplet. Och jag undrar vad allt detta massiva ogillande kommer ifrån, för jag måste säga att den uppfattning jag har fått om pudeln skiljer sig en hel del från den uppfattnign alla andra verkar ha. I mina ögon är pudeln en social, lättlärd, allroundhund - en kompis och familjemedlem som hänger med både på lydnad, agility, spår eller något annat, eller ligger och trynar i soffan dom dagar man känner för det. Och man kan faktiskt raka ner hunden och hålla den kortklippt, dom föds ju inte med pälsbollar på ben och rumpa... 
Är det någon här som har träffat någon trevlig pudel någongång, eller stämmer det att dom flesta pudlar är så hemska som alla verkar tycka?
Är det någon här som har träffat någon trevlig pudel någongång, eller stämmer det att dom flesta pudlar är så hemska som alla verkar tycka?