Pudelpälsvård

Sv: Pudelpälsvård

Ja jag klipper själv, än så länge. När det blir dags för utställning så gör jag det inte.
Men nu är det ju bara att spara päls på rätt ställen som gäller. 7 mm skäret använder jag till rumpa (du ser ju vart kanten går på ryggen men den ska som sagt flyttas längre bak) och ben (förutom "bollarna"). 1,5 mm på nos och tassar.:)
 
Sv: Pudelpälsvård

Ok. Jag klipper kort med 7an på gumpen på min också. Sen klipper jag med 7an över hela hunden men lägger bara maskinen nätt mot pälsen så att man bara klipper det översta. Förljer bara klippningen hunden har men kortar ner den. Sen klipper jag nos, tassar, svansrot med 15 mm skär och runt snoppen med 10 mm. skär.
 
Sv: Pudelpälsvård

Oh vad roligt. Om jag inte ska till grekland den veckan så kommer jag =). Har inte bestämt mig än om jag ska stanna hemma i år eller inte. Har alltid velat gå på de träffar men jag har jobbat varje år på just de dagarna =(.

Klart du ska med! :)
 
Sv: Pudelpälsvård

Totte klipptes i tisdags (lämnade in honom) Hon fick klippa ganska tajt eftersom vi inte ska ställa officiellt förrän om tre månader.

Bild524.jpg

Bild527.jpg

Han blev ju jättefin! Och vad vuxen han börjat se ut! Är det i Umeå ni ska ställa i September? Går han redan då som Junior?! Shit va fort tiden går.
 
Sv: Pudelpälsvård

Japp, det tror jag med att det blir! :laugh: Bara en sån sak att de har pudelrace på programmet. :D
 
Sv: Pudelpälsvård

Haha då måste man ju komma. Min är snabb som blixten ;) HAHA
 
Sv: Pudelpälsvård

Inget mot vad min är. :D :p

Och det gick förresten bra på hennes andra utställning med, i söndags. Hon fick en 1a, HP, blev BIR med fin skriven kritik där domaren inkluderade att hon var väl iordninggjord och väl presenterad. Gissa om jag blev lite glad och mallig åt de sista raderna? :laugh: Däremot åkte vi ut ur BIS-gruppen, men fick en tjusig BIS-reserv rosett haha.
 
Sv: Pudelpälsvård

Visst gör han, min lilla bebis! Har fått riktigt mycket man nu också :)

Jajamen, blir Umeå i september och har jag räknat rätt så har han precis hunnit fylla 9 månader då! Ska du ställa Keya där, eller ska ni pausa så hon får växa till sig?
 
Sv: Pudelpälsvård

Aa kanonfin, lär han bara att bära den jäkla svansen snyggt med bara ;) Vi får se, har inte bestämt mig än. Mest troligt tar vi paus tills nästa sommar (eller därnästa :p) men är jag sugen så åker vi nog ändå haha. ;)
 
Sv: Pudelpälsvård

Nu har jag tagit lite nya kort på Maja och pälsen har växt en del sen sist.

CIMG4767.jpg


CIMG4768.jpg


CIMG4764.jpg


CIMG4762.jpg
 
Sv: Pudelpälsvård

Viken snygg tjej du har :love: .

Jag tycker om när de har lite kroppsmassa och inte är för veka, små och taniga. Så din tycker jag på bilderna ser jättefin ut!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp