Pudelpälsvård

Sv: Pudelpälsvård

Nja jag tycker att svansen på hunden är den delen som tovar sig minst. Hur lätt som hellst att hålla fin. Även öronen är inte så mycket jobb och värt var enda minut tycker jag. Hellre lägger jag den tiden än att raka dem hehe:grin: Men smaken är som baken och många tycker det säkert ät snyggt.
 
Sv: Pudelpälsvård

Igår var jag och hos hundfrisören med en skogspudel och fick med hem en betydligt tjusigare variant. :D

Men det kommer att ta lite tid innan hon är i utställningskondition, pälsmässigt. Det fattas päls, främst på benen, men även i nacken. Så det blir ingen off utst på ett tag. Möjligtvis Ronneby i augusti, men det är alldeles för tidigt att avgöra.

Tvååker ska jag till, som betraktare. Har hört att där blir många fina pudlar i ringen. :)
 
Sv: Pudelpälsvård

Kommer! :D

Glömde tyvärr att fota henne efter bad och föning, men hundfrisören var i alla fall nöjd med min insats. Hon blev väldigt fluffig. :)

Och så glömde jag be om kvitto...kan man göra det efteråt? Eller man kanske inte gör det alls? Det gick på 500 kr för knappt 1:45 h, jag har ingen aning om vad det brukar kosta, eller om det är en kvittolös bransch. :o
 
Sv: Pudelpälsvård

500:- är ett rätt normalt pris. Kvitto ska du ju få, så ring och säg till, så kan hon antingen skicka det eller att du hämtar det nästa gång hunden ska frissas.
 
Sv: Pudelpälsvård

Här kommer bilderna. Inga superduper är jag rädd, men de får duga så länge. :o

20961042.jpg


20961044.jpg
 
Sv: Pudelpälsvård

Vi får hoppas det. :) Hon ska ju bli Stjärna. :D :angel:

Tyvärr gick hon konstant med halsband (platt skinn med nitar, väldigt tight spänt) hos förra ägaren, så pälsen är sorgligt avnött i nacken, men det växer ju ut igen. Jag räknar inte med att hon ska vara riktigt bra i pälsen förrän om ett par, tre månader minst. Förutom Bravo bas med lite extra solrosolja får hon en halv B Kombin Forte N/dag. Det kombinerat med lite tätare klippningar, var fjärde vecka, borde väl fixa't?
 
Sv: Pudelpälsvård

Jo, och du får hoppas på att hon är en pudel med päls som växer som ogräs ;) Då är hon finfin snart :D :banana:
 
Sv: Pudelpälsvård

Va fin hon blev!:)
Det fattas ju en del på benen och i nacken men det lär väl växa ut rätt fort på en sån liten.
 
Sv: Pudelpälsvård

Vad fin hon blev:) Ja lite till så kan du ställa ut sen =). Ja det kostar ca 500 kr. Därför det är kanon att klippa själv. Fick du vara med och titta när hon klippte? Vad använder du för halsband på henne?
 
Sv: Pudelpälsvård

Jag hade fått om jag hade velat, men det var tokvarmt i måndags och lite kvavt i hennes lilla trimrum, så jag och sonen stod kvar och småpratade en liten stund medan frisören började sen körde vi och fikade på ett skuggigare ställe. Nästa gång ska jag se till att vara barnlös och passa på att ställa frågor och suga åt mig så mycket jag kan. :laugh:

Tyvärr har lilla vovven konstant gått med ett ganska stramt spänt platt skinnhalsband med nitar hos sin förra ägare, så pälsen är avslöjande bortnött i nacken. Jag använder också helt fel halsband enligt frisören, så idag (när det är lite svalare) ska jag åka och shoppa en tunn kedja till lilla fröken. Frisören visade mig hur den ska se ut, men hon hade tyvärr inga i rätt storlek hemma som jag kunde köpa.
 
Sv: Pudelpälsvård

Jo, och du får hoppas på att hon är en pudel med päls som växer som ogräs ;) Då är hon finfin snart :D :banana:

Ja vi får hålla tummarna! Hon har i alla fall ganska mycket ogräs i pälsen varenda gång hon kommer in från trädgården. :angel: :D
 
Sv: Pudelpälsvård

Sneakkedja? Vilken storlek har hunden? Är det ens ådan så har jag en liggandes någonstans ( har två och behöver inte båda) . Du kunde fått ena då om du vill, det ena är inte använt då jag inte använder sådant halsband längre så behöver jag inte båda två..
 
Sv: Pudelpälsvård

Det var snällt av dig. :) Jag har inget måttband tillgängligt, men hennes gamla halsband (som inte satt så tight som jag trodde nu när jag provade :o ) mäter ca 24 cm, mätt med tumstock. Då sitter det lagom löst utan att det kan glida över öronen. Hennes egentliga halsmått är nog några cm mindre.
 
Sv: Pudelpälsvård

Ok ska leta fram halsbandet och mäta efter att jag klippt klart vovven. Klipp dags idag.. =)
 
Sv: Pudelpälsvård

Hur ofta klipper du Japp? Hoppas du tog nya foto från/på klippningen idag!
 
Sv: Pudelpälsvård

jag klipper honom lite olika mellan var 4e till 6e vecka. Har inte tagit bild än men kan göra det nu. Blev inte så nöjd denna gången då jag har streckt min axel och fått inflammation ( höger arm så klart ) så jag orkade inte hålla trimmaren så bra och slant två gånger så det blev fina hålor i pälsen :crazy: Plus var svårt att hålla den och få till rätt vinklar. Men får fixa till det när inflammationen laggt sig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp