Pullarnosgrimma & Pessoabett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rigolette
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 81
  • Visningar Visningar 5 149
Sv: Pullarnosgrimma & Pessoabett

Det var det jag misstänkte. Kan vara för att det du känner i din hand känner hästen flera gånger skarpare i sin mun. Det kan upplevas "roligare" av dig, men knappast av hästen.

Sv: Pullarnosgrimma & Pessoabett

Jag rider själv på ett Pessoabett och jag tycker att det är OTROLIGT effektivt. Min häst som innan har varit svår att få på tygel eftersom hon är stark i munnen går nu som en klippa! nu kan jag även få ner henne på vanligt tränsbett.
En pullarnosgrimma ska sitta högt upp. Den ska sitta ca 8cm från ögnonen. Absolut inte nedanför sidbenet på hästens huvid. Detta skapar obehag på hästen och ger ingen nytta alls.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 641
Senast: Ragdoll
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 431
Senast: Johanna1988
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka