Pullarträns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sonita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 816
S

Sonita

Har aldrig riktigt fattat vilken inverkan ett pullarträns har? Varför väljer man det istället för en achen eller remont?
Själ föredrar jag att rida utan nosgrimma för det mesta.. :p

folk tycker att det är snyggt av nån underlig anledning... :smirk:

om jag skulle använda nosgrimma skulle jag anv. remont, d e ju den som det är minst risk att den skadar hästen, och den som gör sitt jobb bäst alltså att hålla bettet på plats.

Man brukar ha pullar på heta hästar. Den är lite starkare och några plus för den gentemot aachen är t ex att kindtänderna är fria liksom andningsvägarna.

Själv tycker jag är aachen är snyggast men min häst trivs bäst i pullarnosgrimma. :)

har hört att pullarträns är bra att andvända om hästen utsätts för hård ansträngning som tex i fälttävlan pga av att den lämnar andningsvägarna maximalt fria. har även hört att det är bra att variera nosgrimma ibland vet inte om det stämmer.

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 232
Senast: Reshästen
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
930
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 216
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur