Pullback/tillbakaknäppning på nosgrimman?

Sv: Pullback/tillbakaknäppning på nosgrimman?

Så inte nosgrimman ska trycka på tänderna, har jag för mig..?

Bra fråga... men bra mycket snyggare är det iaf! :D

Men hur funkar det? Har ett snyggt pullback-träns i gömmorna, använder det inte dock för det är fel färg på det :D
Fast jag har aldrig fattat vad det ska vara bra för, mest komplicerat tycker jag.

Man ser ju för tusan ingen skildnad :p :D

Jag vet inte :confused: Det är något jag fått för mig, någon måste sagt det nån gång, men det betyder ju inte att denne någon har rätt :p

Hehe, nä det förståss.
Men man vet ju aldrig, knepigt det där. Fast jag kan tänka mig att det inte blir lika stelt med pullback som en vanlig, remmen pullbacken kan ju "röra" sig lite om man säger så.
Om nu någon får för sig att spänna så hårt att det blir stelt..

Álin skrev:
Fast jag har aldrig fattat vad det ska vara bra för, mest komplicerat tycker jag.

Typ så känner jag med nu när en häst i stallet fått sådant träns.

Det är ju snyggt för övrigt men vem kom på det här komplicerade under hakan? Det måste väl mer elelr mindre vart ngn som velat dra ihop käften från början? Men då kan man ju undra: Varöfr är det så populärt idag som det faktiskt är? :crazy:

Vad värre är så räknas väl jag dit oxå nu fastän min sitter löst...

Álin skrev:
Fast jag kan tänka mig att det inte blir lika stelt med pullback som en vanlig, remmen pullbacken kan ju "röra" sig lite om man säger så.
Om nu någon får för sig att spänna så hårt att det blir stelt..

Så det kanske är en "snäll" variant på dra-åt-så-mkt-du-orkar? :devil:

the_connemara skrev:
Så det kanske är en "snäll" variant på dra-åt-så-mkt-du-orkar? :devil:

Ja, precis vad jag funderade på :devil: Måste ju vara nån baktanke :cool:

Precis. Och så brukar dom vara extra mjukt fodrade. Och nästan alla breda nosgrimmor är pullback.

Liknande trådar

Utrustning Köpte ett begagnat träns, och hela tränset hade fått sig ett oljebad! 🫣 Där det bara är läder har jag lyckats få det ok genom att...
Svar
5
· Visningar
885
Senast: Fibusen
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Är det en ny trend att ha en padd under nosgrimman? Det dök upp reklam i mitt fb-flöde häromdagen, och nu ser jag att flera har det på...
Svar
7
· Visningar
893
Senast: zarmino
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 077
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka