Pullback vs vanlig?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TotallyLost
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 2 299
T

TotallyLost

Dum fråga kanske men:
vad är det för skillnad på pullback knäppninh och "vanlig" :o

Sv: Pullback vs vanlig?

Pullback går genom en ring och tillbaka. Den fördelar trycket jämnare, men den går också att dra åt mkt hårdare, då det blir som ett träns-system. :crazy:

Jag har pullback på mina dressyrträns, men jag drar Inte åt...

Du blir mycket starkare med en pullback, eftersom det ju är en tillbakaknäppning. Det gör att det är mycket lättare att dra åt den än en vanlig nosgrimma.

jag tycker att det är mycket svårare att spänna pullback :crazy: måste vara nått fel på mej då:p

Har det på mitt dressyrträns men jag tycker att det blir alldeles för tjock å klumpigt

Centaur skrev:
Pullback går genom en ring och tillbaka. Den fördelar trycket jämnare, men den går också att dra åt mkt hårdare, då det blir som ett träns-system. :crazy:

Jag har pullback på mina dressyrträns, men jag drar Inte åt...

träns system? :crazy: :p

Även om man kan dra åt något för :devil: så SKA man ju INTE det det ska ALLTID få plats två fingrar mellan nosgrimma o nosrygg vare sig man har vanlig eller pullbackknäppning !!!!!
Den är till föratt fördela trycket jämnare och sitta stadigare och inte kunna "nypa" hästen :)

men vad är det för ngt? :p
(träns system alltså)

Haha jaa du... det är ett sätt att lura fysiken på, så man blir starkare. Jag kan inte förklara det. Vad kan det heta på svenska då? Inom segling så används det ju.. Likaså om man vill dra eller häva nåt tungt. Talja? Kan det vara ordet?

jag har också pullback på mitt dressyrträns, tycker det hör till... jag tycker om det väldigt mkt menjag drar inte åt det heller...

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt? Förlåt i förväg om det är en dum fråga😅
Svar
14
· Visningar
1 355
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 422
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka