Pulsmätare

CosmicQueen

Trådstartare
Har gått o funderat på detta ett tag o undrar om någon vet om man får rida med pulsmätare under en tävlingsritt...?
 
Exakt hur fungerar en pulsmätare? Var fäster man den och hur får man resultaten? Hur påverkas pulsen och hur fort påverkas den av förbättrad kondition, olika tempon och olika distanser? Hur säkra är resultaten, kan mätaren "missa" några slag?

Är det vanligt att rida med pulsmätare på distans? Hur använder ni mätaren i träning/tävling och var har ni lärt er använda den? Var får man tag på en och hur mycket kostar de?

Många nyfikna frågor från en blivande galopptränare.

/Shayd
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund opererades förra veckan och nu vill jag höra hur det gått för andra hundar med samma diagnos. (Helst bara lyckohistorier...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: cewe
·
Utrustning Hej! Ni som rider med pulsband/pulsmätare, vad använder ni för någon? Funderar på att köpa en från Polar, men hade helst hittat något...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: Bella37
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en lite konstig fråga. Jag har letat häst ett tag och det har gått ganska dåligt. Men det var en häst som jag hade ögonen...
Svar
2
· Visningar
1 048
Senast: Freazer
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 728
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp