Pulsmätare till häst

the_connemara

Trådstartare
Visste inte om det skulle ligga under fälttävlan eller distans eller dyl...

Vart hittar man det? Vad är det för priser och funktioner? Har ni någon?

Sv: Pulsmätare till häst

TYcker inte 1600 kr är orimligt dyrt iofs..

Jag har en Polar In Zone (T51H), snäppet bättre än Easy, men ungefär likvärdiga, lite mer funktioner på In Zone bara, fast jag använder dem iaf inte.

För mig som tänkt ha det när jag travar/galoppar och knappast kommer tävla mer än Lätt flt på häst (vad de nu heter nuförtiden :p) så känns det orimligt dyrt. Med så enkla konditionsjobb så känns det inte som att den pulsmätare tillför så mycket mer än jag själv kan läsa av hästen. Eller? Ni som har, är det något värt?

Om du inte behöver en pulsmätare med alla funktioner finns det ju det billigare alternativet (taget från distansritt.nu)

"För kontroll av puls:
Vet Check Pulshandtag + mottagarklocka: 950 kr
Pulshandtag utan klocka: 700 kr"

För mig som tänkt ha det när jag travar/galoppar och knappast kommer tävla mer än Lätt flt på häst (vad de nu heter nuförtiden :p) så känns det orimligt dyrt. Med så enkla konditionsjobb så känns det inte som att den pulsmätare tillför så mycket mer än jag själv kan läsa av hästen. Eller? Ni som har, är det något värt?

Jag har ungefär samma ambitioner som dig, men jag anser ändå den är värd pengarna. Jag tycker det är väldigt bra att under arbete kunna se hur pulsen beter sig. Inte bara för att hålla koll på träningsdos, utan också för att kunna se om pulsvärdena plötsligt är avvikande (infektion etc?).

Men, jag såg på det som att vad lägger jag ut på hästutrustning, equiatriker, hovslagare, foder etc per månad. Och hur länge räcker en pulsmätare, och vad blir kostnaden per användningstillfälle (ganska låg).

Så jag är ingen tävlingsryttare med höga ambitioner, utan en vanlig glad fritidsryttare. Men anser ändå att pulsmätare både är ett av mina bättre köp, och väl värd pengarna!

Då finns det nog tyvärr inga billiga alternativ.

Jag har ungefär samma ambitioner som dig, men jag anser ändå den är värd pengarna. Jag tycker det är väldigt bra att under arbete kunna se hur pulsen beter sig. Inte bara för att hålla koll på träningsdos, utan också för att kunna se om pulsvärdena plötsligt är avvikande (infektion etc?).

Men, jag såg på det som att vad lägger jag ut på hästutrustning, equiatriker, hovslagare, foder etc per månad. Och hur länge räcker en pulsmätare, och vad blir kostnaden per användningstillfälle (ganska låg).

Så jag är ingen tävlingsryttare med höga ambitioner, utan en vanlig glad fritidsryttare. Men anser ändå att pulsmätare både är ett av mina bättre köp, och väl värd pengarna!

Jo det är klart, den blir ju billig i längden. Verkade ju vara lång batteritid o billigt o byta osv. Men jag tvekar ändå. Hade tänkt mig lägga ngn lapp under tusen, det är ju ungefär vad bra pulsmätare för människor kostar.

Nej, vad jag kom fram till med :( Jaja, när pålle blir äldre (är bara tre så det är inte aktuellt än på ett tag skulle jag vilja säga) o ska tävla lite så kanske min delägare (jag om mamma :D ) är villig att investera :bump:

DU får väls e om du kan hitta någon begagnad, min hittade jag på Tradera för en tusenlapp. Det var dock en ren slump jag hittade den, jag skulle köpa en ny, men fick ett infall och surfade efter begagnad, och just då fanns det en på tradera. Inte sett någon innan eller efter dock, men om man har tid/lust att vänta och håller ögonen öppna så?

Från 21 april iofs, och 1200 kr, men lite billigare iaf http://www.blocket.se/vi/11653938.htm?ca=11_s

Liknande trådar

Utrustning Undrar över skillnaderna mellan "originalet" Equiband och de billigare varianterna som Catago. Verkar fylla samma funktion men det...
Svar
1
· Visningar
310
Senast: Kristall10
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 895
Senast: Görel
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
158
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka