Bukefalos 28 år!

Purina JM vs. Hill's J/D (foderfråga)

Terja

Trådstartare
Min hund har diagnosen sakralisation och veterinären rekommenderade att byta till ett foder som verkar antiinflammatoriskt. Jag vill även att fodret ska hjälpa hunden att bygga mer muskler för att hjälpa (den onda?) kroppen bättre.

De två foder veterinären rekommenderade var:

Purina JM

och

Hill's J/D som jag nu hittar i två varianter
Hill's Prescription Diet J/D
Hill's prescription Diet J/D Reduced Calorie

Vilken ska vi välja? Kan någon hjälpa oss med innehållsdeklarationen?

Han ska inte gå ner i vikt utan bygga mer muskelmassa + att det ska underlätta för hans sneda kropp.
 
Sv: Purina JM vs. Hill's J/D (foderfråga)

JM innehåller mer protein än j/d, så är det muskelmassa ni är ute efter kanske ni ska testa det. Har själw bara erfarenhet aw j/d och tycker att det funkar utmäkrt, men då ordinerar wi det mest till hundar med artroser och andra ledproblem.
 
Sv: Purina JM vs. Hill's J/D (foderfråga)

Har du någon veterinär i närheten som säljer Specific?
I så fall skulle jag rekommendera deras CJD. Innehåller mer glukosamin än Hill's J/D och Purinas JM samt är billigare.
 
Sv: Purina JM vs. Hill's J/D (foderfråga)

Jag har använt båda. Enl min vet är purina bättre (säljer båda).
Valde att testa purina, har då en mättare hund (kan ge lite större mängd) och jag tycker att han verkar ha det lättare i rörelse. Men det är ju svårt att säga om det beror på foder eller annat.
Jag ger dock extra glucosamin
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
1 850
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Min staffetik på 2 år fick diagnosen akut gastrit för två månader sedan. Det tog ett tag innan vi förstod var det var, det började med...
Svar
11
· Visningar
2 190
Senast: Killaloe
·
Hundhälsa Halloj. Vi ska precis påbörj en eliminationsdiet på vår hund aom har problem med klåda/svamp i tassarna. Blev rekommenderad att testa...
2
Svar
25
· Visningar
4 000
Senast: bullefnatt
·
Hundhälsa En dum incident har lett till att min yngsta hund gick från att ha patella ua på båda knäna till att ha patella medial grad 3 på...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 547
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp