PUtbildningen på Jälla

roxanne

Trådstartare
Ni som går/har gått den, ja, framförallt ni som inte kommer från Uppsala, hur bor/bodde ni under utbildningen? Hyr ni lägenhet i Uppsala, eller finns det internat osv?

Hur ser dagarna ut? Finns det möjlighet att ha med egen häst? Vill veta ALLT! :D

Och förresten, är det någon annan som tänkt söka? :)
 
Det finns 2 elevhem, 1 ute på skolan och 1 i stan, jag har bot ti stan 2 år men bor hos min pojkvän nu. Och det har bott PU-elver på "mitt" elevhem, men nu är det fullt men det brukar va några som flyttar efter ett tag, dessutom har Jälla tydligen elever på ännu ett elevhem nu!

Man använder skolans hästar och det finns ingen plats för egen häst, men det finns stall runt om men där är det nog fullt, det tog 2½ år för min kompis att få stallplats ;)

Men hästarna är väldigt trevligta, går sista året nu :D
 
Jag går Pu utbildningen nu och slutar nu till jul. Jag bor 2 mil norr om Uppsala och bor fortfarande hemma...går utmärkt att pendla.... Det finns internat men jag skulle nog inte vilja bo där...

det finns ingen möjlighet att ta med häst till Jälla...tyvärr.

Är väldigt slappt tycker jag...är helt ledig på måndagar och går halvdag på tisdagar och fredagar. Rider två pass i veckan...

passa på att söka nu för 2004 är sista året de startar PU på jälla
 
Hej!
Varför är inte internatet bra tycker du?

Jag har sökt dit nu, väntar på svar! Varför blir det sista året?

Men är du nöjd då? Slappt=dåligt eller? :confused:

Jag kommer nog i såfall att pendla som det ser ut nu, hoppas man orkar det bara, bor typ en timmes bussväg från uppsala. Dessutom en väg man blir åksjuk på. :smirk: Men men!
Berätta gärna mer! Hur är hästarna, lärarna, ämnena, hur många i klassen, osv?
 
Kan säga dig att dom som bor där har full rulle fram till ca kl 03:00 ALLA dagar, det e ofräsht, de e lite reparerast nu men de e fortfarande små möss inne i köken :crazy:
rummen e små och kalla, man fryser året runt...väggarna e tunna som vanliga a4papper...

kommer du på på gudmund, där jag bodde inne i stan, så e de bättre, dessutom e de närmare till allt, bio, affärer o.s.v. där e de mkt lugnare och fräshare och rummen e större och varmare/svalare...
 
säger som "PM" angående internatet...

det har varit slappt och väldigt dåligt planerat så hade jag vetat hur kursen skulle bli så hade jag nog valt att gå någon annan stans...Hästarna är välutbildade och väldigt trevliga...har inget att klaga på där...lärarna är helt ok!

vi var 12 i klassen från början men är nu endast 6 stycken pga av folk som hoppat av, blivit sjuka osv.

Är annars en mkt trevlig skola med bra samanhållning och bra mat!

varför nästa kurs är den sista beror på att skolan inte längre får bidrag till att starta dessa PU kurser längre...varför vet jag inte
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 467
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 959
Senast: Linda_A
·
Hemmet Ja eh, det var visst dags att bli sambos. I slutet av nästa månad ska vi flytta till vår lägenhet. Bostaden blir både större än vad vi...
Svar
9
· Visningar
853

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp