Pygméliljor??

Gnist

Trådstartare
Påskliljorna har börjat blomma, men i miniformat :eek:

minililja1.jpg


minililja2.jpg


Stammen är alltså bara några cm hög och blomman som en tumnagel :crazy:

Vad har hänt måntro??
 
Sv: Pygméliljor??

Vi har oxå såna!! Dvärgpåsklilja sa mamma att det var :D De är så söta! Våra är till o med mindre än pärlhyacinterna :banana:
 
Sv: Pygméliljor??

Vilka underbara små saker :love: Aldrig sett så små jag heller. Underbar bild med tändsticksasken också! :laugh:
 
Sv: Pygméliljor??

Oj jag trodde det var téte a téte först (reservering för appostrofer på fel ställen), men den där är ju verkligen mini-mini!!!
 
Sv: Pygméliljor??

Samma sak har hänt hemma hos mej, de vanligtvis normala stora påskliljorna är verkligen minimin!
Kan det vara Anundsjöluften.... ???:idea:
 
Sv: Pygméliljor??

Vilka häftiga :love: läste i en trädgårdsbok (vårfloran) att det finns endemiska (på ett ställe) små mini-påskliljor om det var i Portugal? Men jag vet inte om det var så små, utam, mer sådnana man kan köpa miniatyr (om de nu inte har krympmedle på dem som på många andra av våra vanliga rumsväxter?).
 
Sv: Pygméliljor??

Ja, vem vet?? Förvånad blev jag i alla fall.

Tänkte mig maffiga påskliljor och så kommer dessa pluttar :rofl:
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 230
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 775
Senast: Soapbubble
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
752

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp