Quality Time

Tagalyckan

Trådstartare
Hej!
Jag har betäckt mitt sto med Quality Time och undrar om fler har gjort det i år eller tidigare? Har någon en avkomma eller sett någon efter QT? Det har varit lite struligt och inte tagit sig, någon som har erfarenhet?

Vad tror ni om honom?
 
Sv: Quality Time

Hej!
Jag har betäckt mitt sto med Quality Time och undrar om fler har gjort det i år eller tidigare? Har någon en avkomma eller sett någon efter QT? Det har varit lite struligt och inte tagit sig, någon som har erfarenhet?

Vad tror ni om honom?

QT står högst upp på min lista när det gäller nästa års hingstval, så jag väntar med stort intresse på vilka svar du får! Vilken stam har du på ditt sto?
 
Sv: Quality Time

Dotty, mitt sto är dräktig!!! :)
Darthina -08, Carthino Z, Animo, Le Mexico
Hade först inte tänkt betäcka nu men så fick hon så fina p på 3-års, nu känns det grymt kul. :)
Vetrinären sa att seminen såg bra ut, dock är det kluddigt med transporterat då man bara kan få semin tis-fre.. Jag började sent i år, mitt tips är att börja så tidigt som möjligt så du har tid på dig.
Vad kul att du tänkt använda honom, vad är det för stam på ditt sto?
Har du sett några avkommor från QT? Vet du om det finns någon avkomma i Sverige?
 
Sv: Quality Time

Har oxå betäckt med QT, men tyvärr blev stoet inte dräktigt:( Men det har varit riktigt bra kvalitet på sperman, men väldigt mycket strul med skicken. Bla slarvades sperman bort på Kastrup en gång........... Mitt sto funkar inte att spruta igång så vi har fått gå efter hennes naturliga brunster och två av hennes brunster har kommit när QT varit iväg och tävlat, så vi har mest haft otur.

Jag känner en ryttare som tävlar på högsta nivå, boendes i Tyskland och "hans" hästägare betäckte med QT ifjor och blev så nöjda att de tog honom iår igen. Dessutom har han sett honom ute på stora tävlingar och han har bara lovord för den hästen:)
 
Sv: Quality Time

Dotty, mitt sto är dräktig!!! :)
Darthina -08, Carthino Z, Animo, Le Mexico
Hade först inte tänkt betäcka nu men så fick hon så fina p på 3-års, nu känns det grymt kul. :)
Vetrinären sa att seminen såg bra ut, dock är det kluddigt med transporterat då man bara kan få semin tis-fre.. Jag började sent i år, mitt tips är att börja så tidigt som möjligt så du har tid på dig.
Vad kul att du tänkt använda honom, vad är det för stam på ditt sto?
Har du sett några avkommor från QT? Vet du om det finns någon avkomma i Sverige?

PM:at dig!
 

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
244
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 126
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 116
Senast: Anon89
·
Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp